POD (Bestenzetprinting) - Bedrijfsbeoordeling
Beste SOL-leden,
Omdat er nog niet zoiets was als een POD- bedrijfsbeoordelings topic, leek het mij een goed idee om er dan maar zelf een te starten.
De reden is simpel: er is genoeg informatie te vinden op SOL over de POD - bedrijven, maar nog niet in “harde” cijfers over hoe een bedrijf presteert.
Afgelopen kerst heb ik een aantal boeken laten afdrukken bij “Bestenzetprinting.nl”, en hieronder zie je mijn cijfers die ik dit bedrijf heb gegeven.
Mocht jij ook met dit bedrijf zaken hebben gedaan, zet dan hieronder je eigen scores.
Als je een beoordeling met ons wilt delen van een ander bedrijf, open daar dan een apart topic voor.
Op die manier kunnen we straks als het goed gaat, van elk bedrijf, elk met een eigen topic, in een oogopslag zien hoe zij presteren.
Wat belangrijk is om niet te vergeten: elk POD-bedrijf is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de aangeleverde digitale bestanden.
Ga dus geen slechte cijfers geven als bv. de boekomslag die je hebt gemaakt korrelig is omdat jij deze in een te lage DPI waarde hebt aangeleverd.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedrijf: bestenzet printing (BZ)
Website: http://bestenzetprinting.nl
- Prijs ...................................................: 8,5
- Kwaliteit boekomslag (cover) ..........: 8
- Kwaliteit binnenwerk ........................: 8
- Communicatie met de klant .............: 7
- Verzending ........................................: 7,5
- Levertijd ...........................................: 8
- Oplossen van problemen ..................: n.v.t.
Korte toelichting op mijn cijfers.
- Prijs: Ik heb 8 boeken besteld, formaat A5, 390 pagina’s, full color soft cover, zwart wit binnenwerk op roman papier van 90 gram. Prijs per boek kwam uit op: €15,03
- Kwaliteit boekomslag: Prima cover van 230 gram, glossy. Dat wat ik op mijn pc had gemaakt kwam perfect overeen met de cover die ze hebben afgedrukt.
- Kwaliteit binnenwerk: Prima gelijmd, geen lijmresten gezien. Drukwerk was perfect, geen inktvlekken, scheve of losse pagina’s.
- Communicatie met de klant: Telefonisch goed bereikbaar. Telefoon werd snel opgenomen toen ik ze belde met een vraag die betrekking had op de cover. Na het opsturen van de digitale bestanden zijn ze begonnen met het drukken van mijn boek.
Persoonlijk had ik graag een mailtje van ze gehad dat de bestanden waren ontvangen en dat ze waren begonnen met printen.
Op de website, kwam ik later achter, kon ik wel de status van mijn bestelling volgen.
- Verzending: Verpakt in een stevige kartonnen doos. Ze hadden een hoger cijfer kunnen krijgen als deze nog was voorzien van bv. bubbeltjes plastic of piepschuim vlokken/korrels om de boeken nog beter te beschermen.
- Levertijd: Conform de informatie die op hun website staat.
- Oplossen van problemen: Geen problemen ondervonden, dus niet van toepassing.
Ik heb een paar keer bij
Hallo Richard, ik had jouw
Hallo Dries, Omdat ik die