Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

ervaringen met mijnbestseller?

10 maart 2011 - 12:37
heeft er iemand ervaring met mijnbesteller? ik twijfel of ik bij hun wil met mijn boek of toch ergens anders of bij jaylen dus als iemand mij meer kan vertellen over mijnbesteller dan hoor ik het graag.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
10 maart 2011 - 21:34
Jody, ik heb hun site grondig uitgepluisd omdat ik ook een boek wil uitgeven op dit moment. Maar je moet je eerst regriestreren wil je er meer info over krijgen. Ook is er geen duidelijk overzicht van de kosten vooraf. Het zijn meer beloftes van; geen probleem, dat regelen we even voor je, simpel toch? Maar zo zijn vele POD uitgevers op internet. Ik heb mijn bedenkingen en ben afgehaakt. Maar het is uiteraard aan jou om zelf te beslissen om er wel of niet iets mee te doen.. :)

10 maart 2011 - 21:43
Die POD uitgever staat sinds vandaag op de site als "nieuwe POD uitgever". Hoe zouden mensen daar nu al ervaringen mee moeten hebben gehad?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 maart 2011 - 21:59
Ik verontschuldig me bij voorbaat voor deze niet bijzonder constructieve bijdrage, maar ik kan het niet laten. Een POD uitgever die zich 'mijn bestseller' noemt... zo'n bedrijf zou ik niet serieus nemen. Of is de naam sarcastisch bedoeld?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 maart 2011 - 23:06
Hey, ik werk bij mijnbestseller en kan uit eigen ervaring zeggen dat het iedereen die het gebruikt in zeer positieve zin verbaasd. Er is ook geen drempel om het een keer te proberen. Je kan je boek zelf publiceren en ook zelf weer uit publicatie halen. Je kan een boek kopen per stuk en behalve losse aanschaf van exemplaren kost het je niets. Wil je dus geen geld kwijt, dan hoeft dit niet. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan, dan kan ik alle onduidelijkheid wegnemen;). En @Andrea, iedereen moet ergens beginnen, waarom zou je geen bestseller kunnen schrijven? Kluun zijn debuutroman was 'Komt een vrouw bij de dokter' en het succes verhaal van hem is geschiedenis:).

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
10 maart 2011 - 23:45
Jody, ik heb hun site grondig uitgepluisd omdat ik ook een boek wil uitgeven op dit moment. Maar je moet je eerst regriestreren wil je er meer info over krijgen.
Dat is toch niet waar - er is zonder registratie heel veel informatie te vinden op de site.
Ook is er geen duidelijk overzicht van de kosten vooraf.
Jawel. Onder aan de site staat een kopje Prijstabel. Als je daar op klikt, krijg je een kostenovericht. @ ErikvanM: op de site staat:
Je boek uitgeven is gratis
Hoe is dat bedoeld? Aangezien je betaalt vanaf Boek Eén dat je bestelt / laat printen. Op de homepage staat:
Jij krijgt 50% van de winst van jouw boek.
Maar verderop wordt uitgelegd dat je als auteur uiteindelijk 30% overhoudt van de omzet van je boeken. Je gaat er dan (misschien onterecht) vanuit dat mensen zich realiseren dat 50% van winst iets anders is dan 50% van verkoop. Daar zou ik van meet af aan duidelijk in zijn.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
10 maart 2011 - 23:44
Hey Erik, ik heb niets tegen mijnbestseller maar ik zie geen unieke uitspringende factor waarin bestseller zich onderscheidt van al die andere pod uigevers. Er zijn zoveel pod uitgevers dat de schrijver van nu zich op het zoveelste identieke site zich wederom begraaft met zijn boek in de lawine van andere pod schrijvers. Nee, De pod uitgevers zijn verleden tijd. Een dinosaurus wat zich niet kan handhaven in deze moderne tijd.

Lid sinds

20 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
11 maart 2011 - 8:57
En @Andrea, iedereen moet ergens beginnen, waarom zou je geen bestseller kunnen schrijven? Kluun zijn debuutroman was 'Komt een vrouw bij de dokter' en het succes verhaal van hem is geschiedenis:).
Altijd weer Kluun die erbij gesleept wordt. Groot verschil lijkt me dat Kluun zijn boek niet via POD heeft uitgegeven. Wil je bewerken dat Mijn Bestseller dezelfde tijd, kennis, aandacht en marketingmiddelen inzet als dat uitgeverij Podium deed voor Kluun?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 9:09
En dan maar hopen dat het niet Erik is die dan de honneurs waarneemt, gezien de spelfouten in zijn post... Ook de volgende tekst op de site van mijnbestseller maakt mij erg vrolijk op de vroege morgen: 'Taal- en stijlfouten, plotwendingen, karakterontwikkelingen, zo maar een paar voorbeelden waarmee je als reviewer je bijdrage kan leveren en een boek meerwaarde geeft. Dat geeft voldoening!'

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
11 maart 2011 - 9:23
Kluun was bovendien marketeer, als ik het goed heb. Een beetje zakenman verkoopt alles met succes, of het een auto is, een boek of een idee, ik zou bijna zeggen: dan wel een religie. Daar gaat allemaal veel geld in om, en het zegt alleen iets over zakelijk succes - niet per definitie over kwaliteit. Er zijn legio voorbeelden van succesvolle prut & prullaria - niet duur, maar het is ook niks. Als je een boek in de markt wil zetten en je wilt succes, mik je het best op kanker, seks of tovenarij dan wel religie of wat ervoor door moet gaan (of een combinatie van dit kwartetje). Dit is een gratis tip voor iedereen op deze vroege morgen. Maar met literatuur heeft het niet veel te maken.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 10:18
@Thérèse Met gratis wordt bedoelt dat het publiceren zelf de auteur niets hoeft te kosten. Wanneer je echter behalve publicatie, ook het boek zelf in handen wil hebben, oftewel het boek wil kopen, kost dit wel geld. Publicatie betekent dus dat andere mensen het kunnen kopen. 50% van de winst en 25 tot 60% van de bruto verkoopprijs is in dit geval hetzelfde. Omdat 'winst' nogal een relatief begrip is, is de andere indicator (bruto verkoopprijs) toegevoegd. Waar het op neer komt is dat er aan het drukken van een boek kosten verbonden zijn, drukkosten en verkoopkosten. Dit zijn kosten die er gemaakt worden. Van het overgebleven deel (de winst) gaat 50% naar de schrijver en 50% naar mijnbestseller, met een minimum van €3,- voor mijnbestseller.nl. Een rekenvoorbeeld: drukkosten €4,-,verkoopkosten €2,- = €6,-. Stel je verkoopt je boek voor €14,-, dan blijft 14-6 = €8,- over. €8 / 2 = €4,- per verkocht boek voor de schrijver. @Dries Kluun wordt inderdaad vaak aangehaald als het gaat om succesvolle schrijvers. Hij gaf inderdaad uit via een 'traditionele uitgeverij', maar zelfs dan is hij één van de velen. Hij heeft zich met een uniek verhaal en goede promotie onderscheiden van de anderen. Zijn voorbeeld is misschien een brug te ver, maar m.i. is alles mogelijk, zolang je er maar vol voor gaat. Een goed boek en een beetje geluk zijn hierbij wel een vereiste. Ik wil uiteraard niet beweren dat mijnbestseller hetzelfde marketingbudget investeert als podium, zo'n soort uitgeverij is mijnbestseller niet, maar onze promotiestappen bieden zeker handreikingen aan auteurs om hun boek succesvol te promoten. @Thérèse Zelfs een gehaaide marketeer als Kluun blijkt niet alles te kunnen verkopen, zie zijn boek Haantjes en de vlaggen met rood vervangen door roze;). Maar als de stelling dat een marketeer alles kan verkopen en dus per definitie succesvol schrijft opgaat, dan zou elk boek een bestseller worden, want alle grote uitgeverijen zetten immers marketeers in om een boek te promoten.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 10:46
Erik, in de prijstabel noem je een minimumprijs, zonder eigen winstmarge. Moet ik dat zo zien dat dit de kostprijs is van het boek plus de 3 euro die jullie er sowieso op willen winnen? En als ik besluit dat mijn boek geen winst behoeft voor mij, dat dat dan de prijs is waarvoor ik het kan bestellen? Een voorbeeld: Stel ik wil een klein boek uitgeven van 65 pagina's. De minimumprijs die je noemt is 7,46. Kan ik dan voor dat bedrag mijn boek bij je bestellen? En wat zijn dan nog de verzendkosten? Ik vraag het omdat ik weleens een enkel boek laat maken. Bijvoorbeeld heb ik dat onlangs gedaan met al mijn ongepubliceerde gedichten, om het makkelijk mee te kunnen nemen naar schoolbezoeken. (Bij Pumbo, zag er goed uit en niet duur). Ik overweeg om vaker kleine oplages (tussen de 1 en 20 exemplaren) te maken van mijn boeken, die ik dan zelf afneem. Dat kan dus bij jullie voor de prijs die je noemt in de prijstabel? En nog een vraagje: De naam van de reviewer komt op de cover te staan schrijf je. Waarom niet in het colofon? En kan een klant kiezen of hij/zij een reviewer wenst of niet? En nog een vraag: Staat er in het boek of de colofon hinderlijke reclame van jullie?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
11 maart 2011 - 12:27
Maar als de stelling dat een marketeer alles kan verkopen en dus per definitie succesvol schrijft opgaat, dan zou elk boek een bestseller worden, want alle grote uitgeverijen zetten immers marketeers in om een boek te promoten.
Je moet onderscheid maken tussen goed schrijven en succesvol schrijven <- ik neem aan dat je met dat laatste bedoelt de succesvolle verkoop van een boek. Toch zijn er voor deze termen verklarende definities nodig, en die zijn per definitie voor een deel persoonlijk bepaald door smaak of interesse. Maar voor een ander deel kun je op belangrijke onderdelen punten turven, bijvoorbeeld structuur, woordgebruik. Zeker hebben uitgeverijen commerciële successen nodig - het zijn ondernemingen. Maar niet elk boek is een commercieel succes. Een goed boek (definitie?) of een debuut waarvan niemand weet of het succesvol verkocht zal worden, kan toch worden uitgebracht dankzij de buffer van de commerciële successen. Om dat te bereiken, heeft een uitgever historie nodig: de opbouw van een fonds, die wordt bepaald door keuzes. En daarvoor heeft hij een (start)kapitaal nodig. Dan kan een goed boek of debuut ook zomaar een commercieel succes worden - maar ik maak terdege onderscheid tussen een goed boek en een succesvolle verkoop. Ik ben benieuwd naar de filosofie van mijnbestseller. Ergens las ik op de site dat jullie vinden dat iedereen zijn boek moet kunnen uitgeven (ik weet niet meer waar het staat, dus ik kan het niet exact citeren). Ik weet niet of dit een filosofie is, maar interessanter is waarom jullie dit vinden / willen.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 10:56
Het woord GRATIS moest eigenlijk verboden worden. Gratis bestaat gewoon niet! Je moet er altijd iets voor doen. Ook is het hardstikke mooi dat je zoveel kunt gaan verdienen aan je boek als je bij mijnbestseller instapt. Ik gun het iedereen om rijk te worden, mezelf ook uiteraard. Maar, ja, er zit overal ook een maar aan. En de maar bij POD uitgevers zijn de verkoopaantallen van je boek. Dit zal altijd tegenvallen omdat jouw boek, hoe goed geschreven ook, verdwijnt in de grote hoeveelheid boeken die een POD uitgever aanbied. Deze Pod uitgever verdwijnt op zijn beurt weer in de enorme hoeveelheid aan POD uitgevers op internet. Dus ook al is alles zogenaamd gratis en je een winst van 4 of meer euro op je boek krijgt is het uitgeven via POD en opgenomen worden in hun bestand in mijn ogen een zinloze bezigheid als je bekend wil worden als schrijver en er ook nog iets aan wilt overhouden.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 11:17
Uiteraard verkoop je via een POD nauwelijks boeken, behalve aan je eigen kring (uitzonderingen daargelaten). Maar de winst die je bij deze POD-der krijgt is wel hoger dan elders, dacht ik. Stel je hebt een marge van 3 euro winst voor je eigen boek. Dan hoef je er maar een stuk of 5 verkocht te hebben om je eigen exemplaar gratis te hebben, toch? Dat lijkt me dan aantrekkelijk. Je moet niet denken dat je duizenden exemplaren gaat verkopen en beroemd gaat worden bj een POD. Maar dat weet iedereen inmiddels hoop ik wel.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
11 maart 2011 - 12:44
Als ik daarop doordenk - op wat Zjors zegt in # 15 - geloof ik dat je net zo goed een twintigtal boeken kunt laten drukken bij wie-ook (drukker om de hoek, internetdrukker). Om boeken te slijten aan familie en vrienden heb je geen internetsite nodig. Twintig boeken kun je laten drukken (sorry, printen) voor minder dan honderd euro. Vraag je tien of vijftien euro per boek, dan is het gemakkelijk, je winst uit te rekenen. Maar in deze gevallen gaat het niet om winst of verlies - en ik vrees ook niet om bestsellers - maar om de aardigheid. Het zou me niet verbazen wanneer POD-/eigenbeheerboeken tegen kostprijs aangeboden worden aan de lieve vrienden - of gratis als cadeau ter gelegenheid van de een of andere feestelijkheid.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 12:46
Maar ja, dat is nou het hele probleem met dit soort dingen. Een bestseller is maar voor weinigen weggelegd, laat staan voor mensen die via POD uitgeven. Iedereen die in het boekenvak zit, weet dat. mijnbestseller.nl is gewoon een slimme naam om mensen te trekken, maar geen eerlijke naam. Ik vind het jammer dat dit soort bedrijven gewoon niet zegt waar het op staat, en op deze manier valse hoop geeft aan onwetenden. Ik ga er niet meteen vanuit dat de mensen die dit soort dingen opzetten slechte bedoelingen hebben (misschien hebben ze ook wel echt iets met boeken), maar laten we wel wezen: uiteindelijk draait het allemaal om geld. Nogmaals: ik heb er geen problemen mee als mensen ergens brood mee willen verdienen, of goede diensten leveren. Er is zeker een markt voor/behoefte aan POD/eigen beheer etc. Maar noem het beestje gewoon bij zijn naam.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 13:17
Een beestje wordt zelden bij zijn naam genoemd in marketingtermen. Ooit kocht ik een auto waarvan de verkoper mij voorspiegelde in reclames dat ik dan gelukkig zou worden met een mooie blonde schone aan mijn zijde. Zo zag het er tenminste uit :confused: Na aankoop bleek het gewoon een benzineslurpend middel om van A naar B te gaan en geen blonde schone die het opviel :angry: Ooit kocht ik een heel erg mooie glimmende stofzuiger, waarmee het poetsen van mijn huis een pleziertje zou zijn. Nu blijkt het een stinkend, lomp, zwaar rotding te zijn dat ook nog eens allerlei dingen opzuigt die ik kwijt was. Dus uiteraard verstop je je produkt in een aantrekkelijk jasje. Ik vind daar niets verkeerds aan. Vroeger was ik fel op POD-bedrijven, met name omdat ze een eigen investering vroegen van soms wel 1000 gulden. Maar wat er nu op de markt is, is naar mijn idee gewoon een handige tool om wat met kleine oplages te doen. Daar heb je op zich geen POD-der voor nodig, zoals Therese zegt. Maar niet elke drukker of printer is blij als je met je eigen PDF-je aan komt zetten voor een enkel exemplaar. Of voor een paar exemplaren. Ze moeten eerst nog gaan uitleggen welk papier je voor de kaft zou moeten kiezen en wat voor de pagina's en wat garenloos gebrocheerd is en zo. Bij Pumbo had ik mijn eigen enkelvoudige boek (meer wilde ik er niet) voor nog geen 15 euro, inclusief verzending. Daar wil een printer vaak niet voor leveren. Dat kan ook niet als je alleen al de overlegtijd telt. Bij een POD-bedrijf kan dat dan wel, omdat dat de aanlevering uniform regelt en de uitleg al gegeven heeft over wat je kunt/moet kiezen. Dus daar vind ik dit soort bedrijven heel handig voor. Maar ik neem aan dat ze liever hebben dat ik veel boeken verkoop via hen. :D Dat doe ik echter zelf. Als ik een oplage van 300 wil hebben, stap ik rechtstreeks naar mijn eigen 'printer'. Ik weet inmiddels hoe ik een pdf kan maken en hoe ik het moet aanleveren. Maar dat weet uiteraard ook niet iedereen en dan is een POD-der weer handig. Kies er dan een, zou ik zeggen, waar je geen vast contract hebt (zoals je bij een FM bijvoorbeeld wel hebt en hier niet) en waar je geen mailadressen hoeft aan te leveren. Voorlopig krijgt 'debestseller' van mij het voordeel van de twijfel, tenzij ik addertjes zie komen later nog? Ik wil er wel eens een boekje proberen om te vergelijken. (Ik heb geen aandelen, jongens :D )

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
11 maart 2011 - 15:19
Maar je wist steeds dat het om een auto en een stofzuiger ging - maar weten mensen dat het hier niet om een uitgeverij gaat en ook niet om bestsellers?

Tja

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
11 maart 2011 - 15:36
Ik heb net een bestseller geschreven en overweeg om het naar bestsellers te sturen. Mijn voorkeur gaat echter uit naar eigen beheer. Als ik het naar een reguliere uitgever stuur en die zou er iets in zien, dan duurt het nog een hele tijd voor het boek verschijnt. Trouwens Jody, ik heb net de eerste blz. van je verhaal gelezen. Ik zou er nog maar eens heel zorgvuldig naar kijken, want er staan nogal wat foutjes in.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 15:40
Dat lijkt me wel dat mensen dat weten. Ze kunnen toch lezen? Anders zouden ze ook niet schrijven. Het is overigens wel een uitgeverij. Je boek wordt daar uitgegeven. Beschikbaar gemaakt voor en aangeboden op de markt. Dat we allemaal liever een 'reguliere' uitgever hebben zal duidelijk zijn. En dat de kwaliteit vaak belabberd zal zijn kun je ook als argument aanvoeren. Zeker wel. Maar dat kun je dit soort bedrijven niet aanrekenen. Ik liet laatst een paar helemaal versleten schoenen van nieuwe klittenbandsluiting voorzien. Ze zaten namelijk zo lekker. De schoenmaker vond dat dit geen kwalitatief goed schoeisel meer was, maar hij had als taak nieuwe sluitingen eraan te zetten. Niet om kwaliteitsschioenen aan te prijzen. Dat was zijn stiel en dat deed hij voor mij. Bij dit soort Pod-bedrijven is ook hun stiel laten printen wat een klant in boekvorm wil zien. Ze vragen daar een prijs voor en verkopen hun product volgens mij doorzichtig. Maar onduidelijk is tegenwoordig ook wat een 'reguliere' uitgever is. Veel reguliere boeken worden POD aangeboden. :confused: En die bestseller moet je er zelf van maken, dat lijkt me ook voor iedereen duidelijk dat zij dat niet doen. Die mooie blonde die belangstellend rond mijn auto zou staan dralen moest ik er (achteraf gezien) ook zelf bij regelen. :confused: Ze was toch duidelijk zichtbaar in hun reclamefilmpje.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 16:16
Trouwens Jody, ik heb net de eerste blz. van je verhaal gelezen. Ik zou er nog maar eens heel zorgvuldig naar kijken, want er staan nogal wat foutjes in.[/quote] dat weet ik, dat was de ongecorrigeerde versie, :) back on topic bij mijn besteseller zeggen ze dat je niet aan een contract vast zit, je word lid van de site van hun downlaod je verhaal en zij doen de rest, ze zeggen het kosteloos te doen(een aantal dingen kosten wel geld maar dat zijn opties die je kan nemen geen verplichtingen) tot nu toe ziet het er heel goed uit, maar ja ad andere kant ook weer iets te goed en dan duikt mijn opa´s wijsheid op als iets er te mooi uit ziet is het vaak ook te mooi om waar te zijn, maar kon ook weer niets vinden die wijzen op addertjes onder het gras ofzo

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 16:20
@Zjors De minimum prijzen die in de prijzentabel staan zijn incl. de marge voor mijnbestseller. Dus wanneer je een boek hebt van 65 pagina's, in zwart wit, dan kost je dit €7,46. De verzendkosten zijn €2,- dus dat komt neer op €9,46 voor één boek. Mocht je meer boeken bestellen dan blijven de verzendkosten gelijk. Ik weet niet precies per hoeveel boeken de verzendkosten omhoog gaan (dit heeft met het gewicht van de verzending te maken), maar uit eigen ervaring weet ik dat bij vier boeken de verzendkosten in ieder geval nog steeds €2,- waren. Dus je kan inderdaad uitgaan van de prijzen in de prijzentabel. Je bent niet verplicht een reviewer te gebruiken, dit is een mogelijkheid, maar zeker geen verplichting. Wij bieden alleen de mogelijkheid mochten schrijvers willen dat er nog een keer een reviewer naar kijkt. Mocht je gebruik maken van deze mogelijkheid, dan komt zijn/haar naam niet op de voorkant te staan. Over hoe je een reviewer vermeldt in je boek kan je als schrijver zelf afspraken maken met de reviewer, mijnbestseller heeft hier geen specifieke eisen voor. Wij hebben in onze boeken geen colofon. Mocht een auteur een colofon willen, dan kan hij zelf deze colofon invoegen in zijn manuscript. Wel staat er voorop en achterop het logo van mijnbestseller. Het logo voorop wordt zeer binnenkort optioneel, maar het logo achterop blijft. Wanneer je in de shop kijkt zie je hoe het logo op de cover van het boek komt te staan. @Thérèse M.b.t. Iedereen moet zijn boek kunnen uitgeven. Wij zijn inderdaad van mening dat iedereen zijn boek moet kunnen uitgeven. Er zijn naar schatting 1 miljoen amateurschrijvers. Behalve succes hebben veel schrijvers ook de wens om hun eigen boek in handen te hebben. Al is er niet voor iedereen een even grote markt, wij faciliteren wel in hun wens om een eigen boek te hebben. M.b.t. drukken bij een losse drukkerij voor 20 exemplaren. Tot nu toe zijn wij geen copyshop of drukkerij tegen gekomen die tegen een lagere prijs boeken drukt in de kleine oplages die wij doen. Mocht je oplages van 500 boeken willen, dan kun je inderdaad beter via een drukkerij uitgeven, nadeel hiervan is wel dat je persoonlijk risico loopt op de aanschaf van de boeken. Wanneer je een aantal van je boeken niet verkoopt, . M.b.t. mijnbestseller geen uitgeverij, geen bestsellers. Ik ben het hier niet met je eens. Een bestseller schrijven is inderdaad voor maar heel weinig mensen weggelegd en via een POD partij is het zeer waarschijnlijk nog moeilijker om er één te schrijven, maar ik acht het absoluut mogelijk dat er snel een zeer goed verkopend boek via mijnbestseller uitgegeven wordt. Hierbij heb je inderdaad wel geluk nodig en moet je de juiste mensen tegenkomen, maar dat geld in zekere zin ook voor boeken die via traditionele uitgeverij worden uitgegeven. Wel is het zo dat een traditionele uitgeverij zelf de promotie doet voor een boek en een POD partij niet, maar mijnbestseller biedt een breed scala aan promotietools die een auteur kan gebruiken om zijn boek in de markt te zetten. De kans blijft uiteraard zeer gering dat je een bestseller schrijft, maar niets is onmogelijk.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 17:56
Aha, die prijs bevalt me wel :D Daar kan ik het inderdaad zelf niet voor laten doen bij een printer als ik dat zou willen in zo'n kleine oplage. Dat logo bevalt me echter minder. Als ik mijn cover ontwerp wil ik daar niets extra's op hebben. In een colofon jullie naam verplicht opnemen zou dan voor mij een aanvaardbaar alternatief zijn. Maar anders zal ik toch voor een paar euro meer naar Pumbo gaan, die het boek reclamevrij aflevert. Het is maar waar je aan hecht natuurlijk. Ik neem aan dat meer mensen die bijvoorbeeld een familieverhaal in 50-voud willen laten printen niet die streep van jullie bedrijf net over opa's haar willen laten lopen op de voorkant of achterkant. Dat is dus weer minder. :\\ Over die reviewer schrijven jullie op je homepage: "Als reviewer komt je naam altijd op de cover van het boek te staan. Misschien heb je binnenkort wel een boekenkast vol staan... stap in de wereld van mijnbestseller en wordt reviewer." En nu zeg je dat die er niet op komt te staan. Dat is nu ook niet aardig voor die reviewer die zich net had aangemeld omdat hij zelf geen boek kan voltooien, maar wel op een kaft wil staan :\\

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 18:15
En @Andrea, iedereen moet ergens beginnen, waarom zou je geen bestseller kunnen schrijven? Kluun zijn debuutroman was 'Komt een vrouw bij de dokter' en het succes verhaal van hem is geschiedenis:).
Ik zeg niet dat ik geen bestseller kan schrijven. Voor zover ik weet heb ik het nergens over mijn schrijfkwaliteiten gehad in mijn bericht. Waar het me om gaat is dat het me niet realistisch lijkt om te denken dat een POD-boek een bestseller wordt. Statistisch gezien is die kans miniem, daarom vind ik de naam 'mijn bestseller' niet serieus overkomen.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 20:02
@Zjors Het logo achterop is in dat geval inderdaad een struikelblok. Je kan er bij het ontwerpen van je cover rekening meehouden zodat het logo niet storend is, maar mocht het een niet te overkomen drempel zijn, dan is mijnbestseller mogelijk niet de juiste uitgeverij voor jouw. Wel moet ik hierbij zeggen dat het logo tot nu toe niet als storend wordt ervaren, zeker niet wanneer het alleen achterop het boek staat en niet voorop de cover. Ik heb zelf ook een boekje gemaakt n.a.v. het stoppen van het bedrijf van mijn ouders en daarbij heb ik er ook niemand over gehoord en ik moet ook zeggen dat het mij niet echt stoort. Maar ik kan me wel voorstellen dat je een logoloos boekje wil...

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
13 maart 2011 - 1:22
@Thérèse M.b.t. Iedereen moet zijn boek kunnen uitgeven. Wij zijn inderdaad van mening dat iedereen zijn boek moet kunnen uitgeven. Er zijn naar schatting 1 miljoen amateurschrijvers. Behalve succes hebben veel schrijvers ook de wens om hun eigen boek in handen te hebben. Al is er niet voor iedereen een even grote markt, wij faciliteren wel in hun wens om een eigen boek te hebben.
De filosofie is dus zaken doen. Prima. De goedwillende wannabe auteur is de onmisbare schakel in de winst- enverliesrekening van mijnbestseller. Ook prima - iedere firma heeft klanten nodig. Maar met bestsellers heeft het niets van doen - hoeveel bestsellers zijn er verschenen via mijnbestseller?

PP

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 maart 2011 - 21:56
@iedereen ik ben peter paul, oprichter van mijnbestseller.nl. dank voor de kritieken - positief en argwanend/negatief - daar kunnen wij van leren. wij zijn net gestart en hebben het idee dat we een aardige site hebben gebouwd: voor de schrijvers. we moeten zeker nog veel verbeteren en dat zullen we ook doen, jullie commentaren helpen daarbij (o.a. opmerkingen logo, daar gaan we zeker wat mee doen (overigens vinden veel schrijvers het niet erg een "bezig bijtje" als logo op de voorkant van de cover te hebben... :) ). als nieuwkomer ben je onbekend en dat betekent extra uitleg. die proberen wij zo goed als mogelijk op de site te geven. wat wij willen met mijnbestseller.nl is: de laagste prijs voor boeken/schrijvers, optimale printkwaliteit, hoge marges voor schrijvers (daar waar de winst naar toe hoort te gaan), professioneel publicatieproces (incl isbn, reviewing, coveropmaak, prijsmodule, link CB), werkelijk perfecte promotiefunctionaliteit (o.a. eigen webpagina schrijver, automatische links met alle social media, persberichten module, google geoptimaliseerd, personalized visitekaartjes, etc) en een perfecte klantensupport. of dat ons lukt is aan jullie om te beoordelen, wij zullen jullie kritieken zeker ter harte nemen. binnenkort gaan we veel samenwerkingsverbanden aankondigen met hele leuke en sterke partijen (geen traditionele uitgevers). mogelijk voor jullie nieuwe boeken interessant. ik zal bij tijd en wijle de discussie volgen. voor de scepticï: schroom niet om een een account te nemen (moet je bij schrijvenonline ook...) en eens te proberen. het kost niets en zou zomaar tot nieuwe inzichten kunnen leiden.... gr pp