Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek uitgebracht via boekscout (verstandig?)

Hey, Ik heb bij Boekscout een kinderboek uitgegeven (Lika gaat logeren). Nu ben ik erachter dat het erg moeilijk is je boek in de winkel te krijgen, omdat ze boekscout niet kennen of omdat ze het standaard ergens anders vandaan halen. En daarbij snap ik eigenlijk ook niet echt waarom ze voor en kinderboek (voor kleuters en kinderen tm 7 jaar) een boek ontwikkelen met een softcover. Ik heb zelf twee kleintjes en die gaan niet bepaald zachthandig met boeken om. Dit krijg ik dus ook te horen in boekhandels en belemmerd dus de verkoop. Ik neem toch aan dat Boekscout dat wel weet?. Wie heeft hier ook ervaring mee, en wie weet wat ik nu kan doen? Gr Maaike

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar dat hebben ze je toch vooraf verteld, Maaike dat het een softcover zou zijn. Je hebt toch kunnen lezen wat voor boek het zou worden? En ook dat je zelf de marketing zou moeten doen? Was je dat niet duidelijk dan? Boekscout doet niet veel meer dan je kaft opmaken en drukken. De rest moet je zelf doen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Denken ze bij Boekscout niet met je mee? Bijvoorbeeld dat een softcover niet bedoeld is voor kleine kinderen? Publiciteit kan je altijd maken door bijvoorbeeld naar de redactie van een krant te stappen en te vragen of ze aandacht willen besteden aan een nieuwe schrijfster die net een nieuw boek op de markt heeft gebracht.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maaike, welkom. Er zijn al heeeeel veel topics over Boekscout (ook over Free Musketeers), als je zoekt op deze site zul je er veel over vinden.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Maaike, Mijn eerste jeugdboek is ook door Boekscout uitgebracht. Afgelopen vrijdag liep mijn contract af met Boekscout(Gelukkig). Ik had ook last dat de winkel het boekje niet in het assortiment op wilde nemen. Nu heb ik het moment gegrepen om mijn eerste jeugdboek opnieuw uit te laten geven door Calbona. Het is nu echt een prachtig boek geworden. En de verkoop zal nu wel beter gaan. Je betaald er wel voor, maar het resultaat mag er zijn. Geen boekscout meer voor mij. Succes verder

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi meid. Wat wel helpt is enthousiast zijn in de boekwinkels waar je het gaat promoten. Ik heb zelfs een dichtbbundel van mij, van een andere uitgever in een "reguliere" boekhandel gekregen. Gewoon jezelf zijn en enthousiast zijn en positief. Al worden ze niet verkocht, dat is dan pech, maar je hebt het wel geprobeerd toch ? Nooit geschoten is altijd mis toch ? gr. Mar

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
mbvk, Maaike is al bijna een jaar niet geweest, dat kun je zien als je je muis op dat oogje onder haar naam houdt. Kleine kans dus dat ze dit leest en dus ook niet zo zinnig om zo'n oude discussie voor omhoog te halen.