Lid sinds

1 maand 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

kinderboeken Suriname

7 augustus 2024 - 13:02

Het Populairste Surinaams kinderboeken.

Het betreft oa de boeken Duncan gaat naar de bakkerij in Suriname, Duncan gast maar het binnenland van Suriname, Duncan gaat naar school in Suriname, Aisha gaat naar  Marokko.

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 augustus 2024 - 13:07

Best bijzonder, aangezien zo'n boekje van nog geen vijftig pagina's maar liefst € 26,50 moet kosten. 

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 augustus 2024 - 14:23

Succes. Het lijkt me zeker goed dat vanity press af en toe eens juridisch ter verantwoording wordt geroepen, hoewel het ook wel een red flag had mogen zijn dat op hun website staat "Uitgeverij" Schrijverspunt accepteert alle genres. Ik denk dat er ook nog veel te winnen valt bij bewustwording onder aspirantschrijvers over de predatory praktijken van veel zogenaamde uitgeverijen. Maar zoals ik zei, ik wens je veel succes. Ik hoop dat je op welke manier dan ook in slaagt zo snel mogelijk de uitgeefrechten van je boek terug te krijgen van deze mensen, zodat je de boeken ergens anders kunt onderbrengen.

Lid sinds

4 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 augustus 2024 - 23:26

Wat juridisch advies. Stuur een aangetekende brief, waarin je ze in gebreke stelt. Misschien verstandig, om de precieze punten van in gebreke stelling door te nemen met iemand met wat juridische achtergrond. Het feit dat ze het boek niet meer uitgeven, lijkt me een gebrek.

De in gebreke stelling is grond om het contract te ontbinden en dan kun je naar een andere uitgever.

Belangrijk is om van te voren bij jezelf na te gaan wat je met juridische stappen wilt bereiken en hoe ver je daar in wilt gaan. Geld van hen krijgen zal moeilijk zijn en hoe vervelend ook, is waarschijnlijk niet de moeite waard. Tenzij je voldoende kennis hebt om het zelf te doen (als het onder de 4000 euro is, kun je zonder advocaat naar de Kantonrechter).

Als je naar een andere uitgever gaat, dan zullen zij waarschijnlijk bewijs willen zien dat het contract ontbonden is. Dat lijkt me een haalbare kaart, omdat zij er toch niks meer mee willen doen.

Lucas

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
22 augustus 2024 - 13:51

Martha, je hebt je beginpost zodanig aangepast dat er geen vraag of informatie meer in staat - alleen wat titels van kinderboeken. Daarom sluiten we het topic.