Start » Forum » Het uitgeefproces » Beoordeling kritiek en feedback » Werd je wel eens blij van een afwijzing?

Werd je wel eens blij van een afwijzing?

1 reactie [Laatste bericht]
Dellamo
Laatst aanwezig: 3 dagen 9 uren geleden
Sinds: 11 Nov 2010

Werd je wel eens blij van een afwijzing?

Hoi allemaal,

Niet zo lang geleden werd mijn manuscript afgewezen door een paar grote uitgeverijen. Paradoxaal genoeg werd ik best vrolijk van de afwijzingen.

De uitgeverijen stuurden geen standaard afwijzing, maar een gemotiveerde. Daarin waren ze vol lof over het verhaal, maar de uitgevers die ik aangeschreven heb wilden geen boeken uitgeven voor jongens 13+. Moeilijke doelgroep, commercieel niet aantrekkelijk.

Het boek heb ik alsnog zelf uitgegeven, en ik schreef een blog ( http://www.arjanvandenhaak.nl/over/blog-1-over-afw... )over afwijzingen.

Nu vroeg ik me af of je wel eens blij bent geweest met een afwijzing? (Hoeft niet specifiek van een uitgever te zijn.)

Reacties

Yrret
Laatst aanwezig: 29 min 1 sec geleden
Sinds: 16 Jul 2012
Dellamo schreef:

Nu vroeg ik me af of je wel eens blij bent geweest met een afwijzing? (Hoeft niet specifiek van een uitgever te zijn.)

Ja.

Ooit protesteerde ik tegen het 'monopolie der oude heren'. Nu ben ik er zelf één.

• Carry Slee onthult haar schrijfgeheimen
  • Waarom je niet moet wachten met je debuut
  • Schrijftips van John Boyne (De jongen in de gestreepte pyjama)
  • Wat verdient een schrijver aan een boek? (En hoe eerlijk is dat)
  • 9 (te) gekke manieren om inspiratie op te doen
  • Ontdek waarom je van je leven een schrijf-mijnenveld moet maken. 
  • Interview met Simone van der Vlugt
  • Tips door Bregje Hofstede en Saskia de Coster, ze schreven allebei boeken die uitblonken in originaliteit en kwaliteit. Hoe deden ze dat? 
  • We spraken Sabine van den Berg over haar carrière, prozawerk, de liefde voor het schrijven van gedichten en over studenten zonder talent
  • Uitblinken in Spoken Word en/of Performance Poetry?

Als je je aanmeldt vóór maandag 27 mei 16:00 u. krijg je dit nummer thuis!

MELD JE AAN
Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!