Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer gezocht!

Ik heb een verhaal opgeschreven waarvan ik vind dat het verbeterpunten verdiend. Aangezien ik zoekende ben naar een proeflezer bij deze de vraag wie zich aanbiedt? Als tegenprestatie kan ik van de proeflezer ook zijn verhaal lezen en beoordelen, of verbetertips aangeven. Het gaat mij erom dat degene zelf ook schrijft en regelmatig boeken leest! Ik verneem graag een reactie. nicovbelle@gmail.com

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een verhaal opgeschreven waarvan ik vind dat het verbeterpunten verdiend. Aangezien ik zoekende ben naar een proeflezer bij deze de vraag wie zich aanbiedt? Als tegenprestatie kan ik van de proeflezer ook zijn verhaal lezen en beoordelen, of verbetertips aangeven. Het gaat mij erom dat degene zelf ook schrijft en regelmatig boeken leest! Ik verneem graag een reactie. nicovbelle@gmail.com
Wij schrijfforummers zouden het appreciëren als je meer informatie vermeldt over zaken als het verhaalgenre en de lengte van het geschreven werk. :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#EenBrabander Dat klopt. Mijn verhaalgenre is Kinderverhalen en heb het verhaal opgedeeld in minimaal 10 hoofdstukken. De verhaallijn bestaat uit het volgen van twee scholieren die voor een schoolopdracht naar een heidegebied gaan. Via een ver land komen ze uiteindelijk weer terug in Nederland en eindigt het in een samenkomst van alle vermelde personages in het verhaal. Ik heb alle personages een passende naam gegeven.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nico, Zoals waarschijnlijk te zien is aan mijn profiel ben ik nieuw op dit forum. Ik zou graag wat van andere medelanders lezen en wat feedback krijgen op mijn eigen werk. Mijn boek is een fictie boek over een meisje dat op avontuur gaat naar een eiland waarop iedereen onsterfelijk is met een klein magisch wezentje, op een gestolen schip van een prins die in oorlog is met het land van het meisje. (De prins is ook op het schip aanwezig maar het meisje en het wezentje hebben de touwtjes in handen) Het boek is nog verre van af maar ik zou graag weten of de schrijfstijl boeiend is, of het verhaal te snel of te langzaam verdord, of er te veel overbodige informatie in voorkomt, of het plot te voorspelbaar is, etc. In totaal heb ik nu 50 pagina's en er is geen limiet aan tijd waarin het gelezen moet worden. Zelf reis ik 2 uur per dag in de trein, dus dat is mijn tijdsbestek om jou verhaal te lezen. Ik ben echter geen snelle lezer.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Letter: Leuk te lezen dat je ook met een verhaal bezig bent. Nu is fictie niet direct mijn genre, maar een aantal bladzijden wil ik wel lezen. Als tegenprestatie wil ik dan vragen of je mijn verhaal wil lezen. Mijn verhaallijn is duidelijk, alleen het vertelperspectief is wat eraan schort.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nico, Ik heb al een stukje proef gelezen, daar kun je ook mijn feedback lezen. Ik weet niet hoeveel je in totaal al geschreven hebt maar ik ben vooral geïnteresseerd in je plot en hoe je het verhaal brengt. Ik verricht liever geen taken als zins en interpunctie verbetering, en van wat ik gelezen heb is dat op het moment het grootste verbeterpunt in jou verhaal. Ik raad je aan het verhaal eerst zelf nog een keer door te lezen en wat vloeiender te maken, anders ben ik bang dat ik me er niet doorheen kan werken. En het zou natuurlijk zonde zijn als ik je boek niet lees door slordigheidsfoutjes terwijl het plot heel interessant is.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Letter: Bedankt voor het reageren op een scene van mijn verhaal. Ik wil het verhaal doorlezen, steeds verbeteren is alleen maar goed. Ik kan een aantal bladzijden dan versturen naar bv. je e-mailadres? Jouw verhaal ken ik nog niet en zou ik graag willen lezen. Ik neem aan dat je het via mijn e-mailadres stuurt, want het PROEFLEZEN op deze website is daarvoor te kort.