Start » Forum » Het uitgeefproces » Beoordeling kritiek en feedback » Tekst laten controleren op verbeterpunten

Tekst laten controleren op verbeterpunten

6 reacties [Laatste bericht]
Indrany
Laatst aanwezig: 1 week 2 dagen geleden
Sinds: 27 Feb 2012

Tekst laten controleren op verbeterpunten

Ik vol momenteel een schrijfopleiding en moet hiervoor schrijfopdrachten maken. Echter, veel oefeningen hoeven niet ingezonden te worden, maar zijn puur om te oefenen. Soms schrijf ik wel eens een heel ander stukje, los van een wekelijkse opdracht hier of cursus en twijfel ik. Hoe zou een ander hier tegenop kijken? Het grootste dilemma met schrijven is vaak de innerlijke criticus, waarvan je niet weet of je m nu wel of niet geheel serieus moet nemen.

Is er een plek op het forum waar je dit soort teksten, wat het ook is, (oefening, blog, zomaar een stukje) of waarvoor het uiteindelijk ook bedoeld is kan plaatsen? Ik denk dat hier veel meer schrijvers mee geholpen zullen zijn toch?

Reacties

Diana Silver
Laatst aanwezig: 6 uren 37 min geleden
Sinds: 8 Nov 2010

Waar waren we gebleven?

Indrany
Laatst aanwezig: 1 week 2 dagen geleden
Sinds: 27 Feb 2012

Dank je wel. Dacht dat het alleen was voor schrijvers van boeken. De kop 'beoordeling en feedback' leek mij eerder een geschikte plek. Want wat mag daaronder geplaatst worden?

Likaiar
Laatst aanwezig: 1 jaar 41 weken geleden
Sinds: 23 Aug 2013

de beschrijving is:

Citaat:

Vragen over manuscriptbeoordelingsbureaus, proeflezers, tekstscans en kritiek in het algemeen

Ik zie zelf heel veel vraag om proeflezers, maar kan me ook voorstellen dat je vraagt hoe een bepaald manuscriptbeoordelingsbuerau werkt en of mensen ervaring ermee hebben.
kijk anders even rond naar wat anderen hier hebben gepost?

Diana Silver
Laatst aanwezig: 6 uren 37 min geleden
Sinds: 8 Nov 2010

Het maakt niet uit wat je schrijft, kort verhaal, blog of boek. Als je wil dat het proefgelezen wordt, mag je het daar plaatsen. Als je klikt op 'maak een proefleesstuk aan' dan kom je op een pagina waar ook de regels staan uitgelegd, en daar staat precies wat de bedoeling is.

Waar waren we gebleven?

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 3 dagen 15 uren geleden
Sinds: 9 Nov 2004
Likaiar schreef:

de beschrijving is:

Citaat:

Vragen over manuscriptbeoordelingsbureaus, proeflezers, tekstscans en kritiek in het algemeen

Ik zie zelf heel veel vraag om proeflezers,

Die horen dan eigenlijk weer in oproepen.

Scribendi salutem!

Likaiar
Laatst aanwezig: 1 jaar 41 weken geleden
Sinds: 23 Aug 2013

*oeps*
In dat geval heb ik niets gezegd.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee!