Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Feedback/hulp voor liefdesbrief aan ex

Hallo, Ik heb mijzelf hier ingeschreven omdat ik bezig ben met een liefdes/afscheidsbrief aan mijn ex. Omdat ik zelf geen mensen ken die schrijven ben ik hier terecht gekomen. Graag zou ik willen weten welke tips jullie hebben om zoiets zo pakkend mogelijk op te schrijven. Zijn er hier mensen die ook romans schrijven of toevallig al veel over de liefde hebben geschreven die kunnen helpen? De brief kan ik sturen aan degene die er graag aan mee willen helpen! Dit om het niet openbaar te maken en de kans loop dat het door haar gelezen word. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Henk

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ehm, ik wil niet vervelend doen, maar het gaat over JOUW ex en zou jij dan niet het beste zelf kunnen verwoorden wat je tegen haar wilt zeggen? Ik denk niet dat je ex het leuk vindt als die brief door meerdere mensen meegelezen/bedacht/gecorrigeerd wordt...

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klopt, daarom heb ik hem tot nu toe ook zelf geschreven. Maar wil toch graag tips om hem zo pakkend mogelijk te verwoorden. De meeste dingen heb ik al op papier staan maar ik heb ook gedachten die moeilijk op papier te brengen zijn, dat is bijna kunst. Toch wil ik haar meenemen in die gedachtengang. Help!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het ligt eraan waarover het gaat. Iemand anders kan niet in jouw gevoelens duiken, ook weet een ander niet wat je hebt meegemaakt en waarom ze nu je ex is. Het is een beetje te vaag. Is het de bedoeling dat je echt een brief aan je ex wil schrijven of is het voor een verhaaltje/column bedoeld? Eerlijk gezegd lijkt het me niet logisch als iemand anders een brief aan je ex schrijft. Er is niemand beter die het kan verwoorden dan jij.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je werkelijk van iemand houdt wordt een liefdesbrief als snel pathetisch. Het is dan helemaal niet zo gek om hem door iemand anders te laten schrijven of in ieder geval te laten lezen.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cyrano de Bergerac & Christian de Neuvillette. Een liefdes/afscheidsbrief aan mijn ex. Neem 100% verantwoording voor wat je schrijft. Tip 1. Noem haar geen ex. Tip 2. Zij is niet dom. Binnen twee regels weet zij dat jij dit niet zelf hebt geschreven. Tip 3. Als ze het niet ontdekt en jou vraagt: "heb jij dit zelf geschreven?, wil je dan liegen?" Tip 4. Vraag je af of je die brief wil schrijven en aan haar wil geven. Er is al verdriet zat volgens mij. Tip 5. Een kerel doet dit zelf. Ook op zijn zwakste moment met de beste bedoeling geeft hij zoiets niet uit handen. Worst-case scenario? Ze spijkert je brief aan alle bomen die in de plaats staan waar je woont.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je werkelijk van iemand houdt wordt een liefdesbrief als snel pathetisch.
Is dat niet het doel van zo'n brief? Het is immers geen hogere literatuur. Ik bedoel: bossen rozen doen het ook nog steeds goed, hoewel iedere bloemist je een creatiever en kunstzinniger bloemstuk kan verkopen. Het allerbelangrijkste is toch om te laten zien wie je bent, wat je voelt en waar je staat.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je werkelijk van iemand houdt wordt een liefdesbrief als snel pathetisch.
Is dat niet het doel van zo'n brief? Het is immers geen hogere literatuur. Ik bedoel: bossen rozen doen het ook nog steeds goed, hoewel iedere bloemist je een creatiever en kunstzinniger bloemstuk kan verkopen. Het allerbelangrijkste is toch om te laten zien wie je bent, wat je voelt en waar je staat.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het belang van het schrijven van de brief is voor jou. Het maakt niet uit hoe dat bij haar binnen komt, het is van tel dat het er bij jou juist uitkomt en dat je echt alles erin zegt dat je wil gezegd hebben. Taalfouten, spellingregels doen er niet toe, de sfeer komt vanzelf. Mijn steun heb je, alhoewel ik niet wil meeschrijven, laat staan meelezen. Dat je de vraag hier stelt, roept bij mij de vraag op: Wil je schrijven? Of wil je haar iets melden? Dit zijn wel twee heel verschillende dingen, dus dat moet je maar eerst beslissen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Mijn raad zou zijn: schrijf eerst eens volkomen voor de vuist weg alles wat je op je hart hebt - nog zonder het idee dit ook werkelijk te versturen. In eerste instantie is deze liefdesbrief voor jezelf. Als hij klaar is, weet je wat de essentie is van wat je zeggen wilt. Daarna kun je kijken wat je ermee doet. Maar eerst voor jezelf schrijven.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vaak zijn het in de liefde de daden in plaats van de woorden die het hem doen. Sterker nog, mensen schreeuwen de vreselijkste spreuken en ontkrachten deze vervolgens weer met positief gedrag. Dit gedrag is dan geldig, de woorden vervlogen. Enkele tips: 1. Dwing jezelf nooit te zeer op, dit kan juist tegenwerken. 2. Jij bedenkt voor jou zelf en alleen jij voelt jezelf. 3, Waarheid kan pakkend zijn, een sprookje kan teleurstellen... Succes beste man

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het nou allemaal echt niet lukt zou het ook nog een optie zijn om één deel zelf te schrijven en dan af te sluiten met een mooi citaat of gedicht. En dan te zeggen: ik wilde dat ik mijn gevoelens voor Jou zelf zo kon verwoorden, dan zou ik het willen schrijven zoals deze schrijver, dichter.