Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Autobiografie uitgeven

...

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Patricia, Welkom hier. :nod: En fijn dat je al zo ver bent met je boek. En met je leven weer op orde brengen. Maarre... Kijk hier bijvoorbeeld eens: http://www.schrijvenonline.org/academie/autobiogr… Een cursus die je in vier lessen een heleboel handvatten geeft om je boek te leren schrijven. En verder staan er in de schrijfgids veel begeleiders die je tegen betaling verder kunnen helpen. Je kunt natuurlijk aan volslagen onbekenden hier vragen om tijd en energie in jouw verhaal te steken. Maar als jij zelf niet bereid bent om er tijd, energie en geld in te steken dan daalt de motivatie voor anderen waarschijnlijk ook wel tot het nulpunt. :\\ Wij zijn allemaal schrijvers, en allemaal druk met onze eigen teksten. Altijd bereid om te leren en aan anderen ook dingen te leren. Maar alleen als die ander al het mogelijke doet om het eerst zelf op een zo hoog mogelijk plan te tillen. Delen van 500 woorden kun je trouwens voor commentaar op proeflezen zetten. En op concrete vragen over het uitgeven vind je hier veel antwoorden. Vul je zoektermen maar in, en je vindt een keur aan adviezen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Patricia, Als je een autobiografie wilt schrijven en je denkt dat je het niet alleen kan, dan raad ik je aan om dat te doen met iemand met wie je een band voelt of in ieder geval een klik. Heb je er al over gedacht om schrijfboeken over dit genre te lezen? Bijvoorbeeld Writing about your life? http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/writing-ab… Het is geen makkelijk boek, maar wel bruikbaar.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met Zjors. De meeste schrijvers zitten niet om een verhaal verlegen, wel om tijd om hun verhaal te schrijven. Ik vermoed dat het animo om schaarse tijd in iemand anders' verhaal te steken dus bijzonder beperkt zal zijn. Tenzij je betaalt voor professionele schrijfdiensten, maar ik begrijp uit je vraag dat dit niet de bedoeling is. Zjors' en Four Seasons' raad om je eigen schrijfvaardigheid te ontwikkelen, onderschrijf ik dus. Wie kan je verhaal beter vertellen dan jijzelf? Als zelf schrijven en betalen voor jou echt geen opties zijn, zul je het van vriendendiensten moeten hebben. Die ontvang je doorgaans niet van vreemden...

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgezien van het bovenstaande kun je ook niet zeker weten of je hier de juiste tips en hulp ontvangt. Zelfs al zouden er mensen zijn die iets willen doen om je te helpen. Veel schrijvers hier zijn zelf amateur, misschien zelfs beginnend amateur. Je verhaal is al ver gevorderd? Dan kun je tegen een redelijke vergoeding je ms laten beoordelen door professionals. Zo krijg je een realistisch beeld van je werk.