Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zonder opendoen?

Geklop. 'O mijn lieverd, zo'n prachtige jurk,' fluistert hij, nadat ze open doet. Ze neemt de dahlia's van hem aan. Kan dit stukje zonder het 'nadat ze open doet'? Het scheelt weer 4 woorden, en ik moet er nog 262 schrapen :P

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarschijnlijk heb je erboven aangeven dat ze de deurbel hoorde, of dat hij erop duwde. Dat ze op de deur toestapte. Je zal het wel al even aangegeven hebben, denk ik. Dan kan dit ook weg, lijkt me. Als je er nog niets van hebt geschreven dat er gebeld wordt of iets soortgelijks, zou ik het wel laten staan. Snap je? Het is een beetje moeilijk om te beoordelen aan de hand van die ene zin.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze heeft al gezien dat hij aanbelde, dat wel. Dus dan kan het weg? Mooi zo! Nou nog maar 358 woorden weghalen :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar voor die ene zin staat: 'Geklop'. Daaruit trek ik de conclusie dat er op de deur wordt geklopt en is het niet logisch om het open doen daarvan, weg te laten. Kan de zin over de jurk niet uitgesproken worden op de drempel of in de tuin of zo. Misschien wappert deze in de wind en vindt de hij-persoon dat extra leuk. Of anders de dahlia's schrappen?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geklop. 'O mijn lieverd, zo'n prachtige jurk,' fluistert hij, nadat ze open doet. Ze neemt de dahlia's van hem aan. Geklop. 'O lieverd, zo'n prachtige jurk,' fluistert hij, nadat ze opendoet. Ze neemt de dahlia's in ontvangst. Opendoen mag aan elkaar. :) Dit scheelt drie woorden.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjaan nee, dit is al 't stukje zoveel mogelijk uitgekleed. Weglaten van de dahlia's en de jurk kan niet. Dan laat ik 'nadat ze opendoet' wel staan... denk ik... :confused: @Trenke als ik 'mijn' schrap schrap ik ook een stuk gevoel van me. Dat gaat helaas niet :P wel bedankt voor dat opendoet :) maar Ajstinad, geweldig ben jij, zonder 'van hem' is weer 2 woorden minder! Dank je!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geklop. "Woohw, lieverd!" fluistert hij, nadat ze opendoet. "Dahlia's!" antwoordt ze verrast.
:lol: Pluis geweldig stukje! Geklop. 'O mijn lieverd, zo'n prachtige jurk,' fluistert hij, nadat ze opendoet. 'Dahlia's,' zegt ze bewonderend. Met haar hand op zijn arm lopen ze naar beneden.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom het kloppen? Hij staat voor de deur. 'Lieverd, wat een prachtige jurk', fluistert hij. Ze kijkt bewonderend naar de dahlia's. 'Dankjewel.' Hij legt zijn arm op haar hand en begeleidt haar naar beneden. --> Oké, dit is waarschijnlijk langer. Laat maar.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kloppen omdat het voor mijn gevoel raar is als ie zomaar opeens binnenstaat, de deur is dicht :) Jouw stukje is trouwens 5 woorden langer. Sorry, afgewezen :P

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt toch stukjes skippen? Een lezer begrijpt heus wel dat hij niet door de muur komt, als hij tenminste geen spook is.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Help, meer verwarring :confused: :P Nee, deze zinnen laat ik zo, zie de reacties hierboven. Skippen vind ik niet mooi. En die laatste zin, van haar hand op zijn arm, is niet afgemaakt, er staat nog een stukje in mijn bestand. En da's wel belangrijk.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog even over die dahlia's. Waar heeft hij die vandaan? Geplukt in eigen tuin? Bij de bloemist kun je ze namelijk niet (of zeer zelden) kopen omdat ze niet houdbaar zijn bij vervoer (lees zonder water). Als ze uit eigen tuin zijn mag hij niet te ver weg wonen en anders moet hij ze in een vaas water in de auto zetten. Sprak een dahiagek die ze wel eens krijgt van iemand die verder weg woont.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk gewoon geplukt, het verhaal speelt een paarhonderd jaar terug :nod: Goed dat je het zegt trouwens... niet houdbaar zonder water, hoelang maximaal zonder water? Ze waren bedoeld om zo'n 12 uur mee te gaan.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik de bloemen zonder water in de auto mee naar huis neem kan ik ze na een uur weggooien :crybaby:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een uur! Wow, wat snel... ik ga andere bloemen nemen. Weet alleen nog niet welke, dahlia's vond ik een mooi woord. En rozen zijn zo standaard.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Witte lelies zijn wel redelijk middeleeuws. Bernagie ook, maar dat bekt niet zo lekker, een bosje bernagie.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kan de persoon ook laten zeggen:'O die prachtige jurk verhoogd nog je schoonheid, ik denk dat deze bloemen daarbij in het niet verzinken.' Groeten Roos van den Bergh

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Draaikever, dank je. Lelie staat voor oa vrede en dat past bij het verhaal :) vrede namens het dorp aan haar door een huwelijk met hem. (dit heb ik niet van mezelf) @Roos, ja kan ook, maar is helaas te lang. Ik moet nog 199 woorden schrappen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluisebol deed een mooi voorstel. Ik ben wel een vrouw, maar voor zover ik mij kan inleven in het andere geslacht: Een man zegt niet gauw dat een vrouw een prachtige jurk aan heeft, maar wel dat een vrouw er prachtig uit ziet. De jurk is een detail ;-)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus, dat had ik door. Spreek me dus gerust tegen :p Cliché's zijn er om tegen gesproken te worden!