Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

TV groot of klein

Schrijven jullie woorden als TV en CD groot of klein midden in een zin? Ik had het groot, maar ben het nu weer naar het klein aan het omzetten...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Midden in een zin doe ik het klein. Anika zet de tv aan. Anika pakt een cd van tafel. Enzo. Als je schrijft Anika zet de TV aan. Anika pakt een CD van tafel. valt het zo op vind ik.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens Renkema is het met kleine letters en zonder punten.
Volgens Van Dale ook

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank! Ik heb geen Renkema (ik ken de beste man niet eens). Dan ga ik verder met omzetten naar kleine letters. Dank voor jullie tips! (Ik zet nu de tv uit en ga schrijven...)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het geen naam is, schrijf ik het met klein (en ik vermijd deze woorden aan het begin van een zin, want dat staat niet: Cv), dus dvd, cd, tv, video, mp3 etc.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verdraaid! Ik heb de laatste paar dagen alles in de gaten gehouden of het nu inderdaad met kleine letters of juist met hoofdletters moet worden geschreven. Iedereen schrijft/gebruikt inderdaad kleine letters! Woordenboeken/sites zeggen hetzelfde: kleine letters. Ook ik heb altijd gedacht (aangenomen) dat het met hoofdletters geschreven moest worden. Even aanpassen dus en weer iets geleerd!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Redhed: De 'Schrijfwijzer' van Renkema is een standaardwerk dat onmisbaar is voor schrijvers (vind ik dan). Alles over de Nederlandse spelling en grammatica staat erin. Ik heb hem bij Bol tweedehands aangeschaft. Nieuw is 'ie €33,50 . Echt een aanrader.