andre123 Lid sinds 3 jaar 1 maand RolGewone gebruiker Jij of jou 26 oktober 2021 - 0:21 Hallo, Is deze zin goed met jij of jou? "Ik zou geen andere vriendin dan jou (of jij) willen hebben" Vielen Dank Jou, omdat het het leidend… Diana Silver Lid sinds 14 jaar RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 9:54 Jou, omdat het het leidend voorwerp is. Ik zou jou willen hebben. Login of registreer om te reageren * lijdend voorwerp * Thérèse Lid sinds 15 jaar 3 maanden RolGewone gebruikerPluslidModerator 26 oktober 2021 - 10:55 * lijdend voorwerp * Login of registreer om te reageren Hartelijk dank voor de… andre123 Lid sinds 3 jaar 1 maand RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 16:15 Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik vroeg dit,omdat je bijv. vaak zinnen hoort in de trant van: "Ik zoek iemand als jij" Login of registreer om te reageren Haha, lijdend voorwerpt ;) … Diana Silver Lid sinds 14 jaar RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 17:49 Haha, lijdend voorwerp ;) Kan goed zijn andre, dit is er een waar Nederlanders zelf ook geen supergoed kompas meer voor hebben. Strikt genomen is het 'iemand zoals jou', maar ik denk dat 'jij' in die zin voor weinig mensen echt fout klinkt. Login of registreer om te reageren Nee, daar is het wel 'iemand… muzy95 Lid sinds 13 jaar 11 maanden RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 22:22 Nee, daar is het wel 'iemand als jij', want voluit is het 'iemand zoals jij bent'. Login of registreer om te reageren
Jou, omdat het het leidend… Diana Silver Lid sinds 14 jaar RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 9:54 Jou, omdat het het leidend voorwerp is. Ik zou jou willen hebben. Login of registreer om te reageren
* lijdend voorwerp * Thérèse Lid sinds 15 jaar 3 maanden RolGewone gebruikerPluslidModerator 26 oktober 2021 - 10:55 * lijdend voorwerp * Login of registreer om te reageren
Hartelijk dank voor de… andre123 Lid sinds 3 jaar 1 maand RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 16:15 Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik vroeg dit,omdat je bijv. vaak zinnen hoort in de trant van: "Ik zoek iemand als jij" Login of registreer om te reageren
Haha, lijdend voorwerpt ;) … Diana Silver Lid sinds 14 jaar RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 17:49 Haha, lijdend voorwerp ;) Kan goed zijn andre, dit is er een waar Nederlanders zelf ook geen supergoed kompas meer voor hebben. Strikt genomen is het 'iemand zoals jou', maar ik denk dat 'jij' in die zin voor weinig mensen echt fout klinkt. Login of registreer om te reageren
Nee, daar is het wel 'iemand… muzy95 Lid sinds 13 jaar 11 maanden RolGewone gebruiker 26 oktober 2021 - 22:22 Nee, daar is het wel 'iemand als jij', want voluit is het 'iemand zoals jij bent'. Login of registreer om te reageren
Jou, omdat het het leidend…
Jou, omdat het het leidend voorwerp is.
Ik zou jou willen hebben.
* lijdend voorwerp *
* lijdend voorwerp *
Hartelijk dank voor de…
Hartelijk dank voor de antwoorden.
Ik vroeg dit,omdat je bijv. vaak zinnen hoort in de trant van:
"Ik zoek iemand als jij"
Haha, lijdend voorwerpt ;) …
Haha, lijdend voorwerp ;)
Kan goed zijn andre, dit is er een waar Nederlanders zelf ook geen supergoed kompas meer voor hebben. Strikt genomen is het 'iemand zoals jou', maar ik denk dat 'jij' in die zin voor weinig mensen echt fout klinkt.
Nee, daar is het wel 'iemand…
Nee, daar is het wel 'iemand als jij', want voluit is het 'iemand zoals jij bent'.