Start » Forum » Het schrijfproces » Taal en spelling » Hoe kan dat nu op een schrijverssite ...

Hoe kan dat nu op een schrijverssite ...

7 reacties [Laatste bericht]
marlie
Laatst aanwezig: 10 weken 4 dagen geleden
Sinds: 29 Okt 2015

Hoe kan dat nu op een schrijverssite ...

Hoe twee auteurs hierin slagen

https://schrijvenonline.org/nieuws/preview-een-fou...

Literatuur onderscheiD zich

thumbsdown

He who knows others is wise. He who knows himself is enlightened. (Lao Tzu - Te Tao Ching 3.3).
'When in doubt, have a man come in with his gun' (Raymond Chandler)

Reacties

Hay
Laatst aanwezig: 1 dag 19 uren geleden
Sinds: 1 Dec 2004

Vind je het nu echt nodig om mensen met zo'n schreeuwerige hoofdletter plus thumbsdown te kakken te zetten, Marlie? Een PB'tje of zo had ook gekund als het je echt zo dwars zit. Dat was misschien wel op prijs gesteld. Dit niet. Ik ben zo vrij om jouw post erger te vinden dan die ontbrekende t.

Imena
Laatst aanwezig: 9 uren 10 min geleden
Sinds: 10 Jan 2011

Ik heb op de link geklikt en vervolgens was me niet duidelijk waar ik moest kijken. Maar goed, een taalfout kan altijd. Schrijverssite of niet.

EileenO
Laatst aanwezig: 2 weken 20 uren geleden
Sinds: 8 Jun 2011

Hoe het kan? Het wordt geschreven door mensen en fouten maken is menselijk.

Ik durf best te zeggen dat ik redelijk goed ben in taal, maar toch viste ik vanmorgen een echte d/t-fout uit mijn manuscript.

Hay
Laatst aanwezig: 1 dag 19 uren geleden
Sinds: 1 Dec 2004

En ik 'zij hij zacht'. Dat is er ook eentje van formaat. wink

Yrret
Laatst aanwezig: 6 uren 36 min geleden
Sinds: 16 Jul 2012
marlie schreef:

Hoe twee auteurs hierin slagen

https://schrijvenonline.org/nieuws/preview-een-fou...

Literatuur onderscheiD zich

thumbsdown

De lol van dit bericht is dat anderen nu extra gaan opletten of jij zelf vrij bent van taalfouten, Marlie. Dat zal niet leuk zijn. Jij schrijft een prachtig fragment - een gedicht - een column en al wat de massa leest is die ene taalfout. Je hebt het al eerder gelezen - een persoonlijk bericht kan geen enkel kwaad.

Ik ben het wel met je eens, maar iets milder zou jou sieren.

Ooit protesteerde ik tegen het 'monopolie der oude heren'. Nu ben ik er zelf één.

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 11 uren 28 min geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Marlie, volgende keer mag dit in "over de site"

Scribendi salutem!

marlie
Laatst aanwezig: 10 weken 4 dagen geleden
Sinds: 29 Okt 2015

Met verlate excuses. Ik zal proberen werkwoorden ongemoeid te laten, een eventuele redacteur zal er wel de vinger op leggen.

Dank je, Dries, voor de aanpassing en je verwijzing.

He who knows others is wise. He who knows himself is enlightened. (Lao Tzu - Te Tao Ching 3.3).
'When in doubt, have a man come in with his gun' (Raymond Chandler)

• Uitgeven in eigen beheer wordt steeds volwassener: een overzicht van succesvolle en inspirerende zelf uitgegeven boeken en de auteurs die ze schreven
  • Schrijven vanuit je hart. Michelle Shanti legt uit hoe je dat doet – en geeft je oefeningen
  • Kathy Mathys geeft tips voor het schrijven voor young adults
  • Ruimte voor schrijven: je hebt ruimte nodig om jezelf te ontwikkelen. Hoe zorg je dat je die ruimte ook hebt?
  • Als schrijver op het podium staan, hoe doe je dat?
  • Nieuwe series: Het schrijfproces en fantasy.

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 24 september 16:00 u. een abonnement!

WORD ABONNEE
Schrijven

Ontvang de gratis nieuwsbrief boordevol tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!