Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gebruik komma's/punten in Nederlandse getallen versus Engelse getallen

Hallo, Ik ben bezig met een opdracht voor mijn opleiding en moet daarvoor Engelse bronnen raadplegen. Daar moet ik gegevens uit halen omtrent bezoekersaantallen etc. Nu ben ik na het lezen van de Engelse teksten even de weg kwijt met het gebruik van komma's en punten in Nederlandse getallen (geen geldbedragen). Op diverse sites zie ik geen eenduidig antwoord, dus ik hoop dat iemand hier me even weer op het juiste spoor wil zetten. Dit zijn voorbeelden uit mijn Engelse teksten en zoals ik die in het Nederlands zou schrijven: EN: "There are yearly 45,869,134 visitors." NL: "Er zijn jaarlijks 45.869.134 bezoekers." EN: "The location holds 200.5 Million access points." NL: "Er zijn op de locatie 200,5 miljoen toegangspunten." EN: "The social media channel has more than 685,444 followers." NL: "De sociale media heeft meer dan 685.555 volgers." Alvast hartelijk bedankt!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals ik het heb geleerd, hoort er inderdaad een punt na drie cijfers, Vanaf de achterkant gerekend, voor zover heb je het goed (volgens mij) Alleen: "The location holds 200.5 Million access points." NL: "Er zijn op de locatie 200,5 miljoen toegangspunten." Hier gaat het m.i. fout. Hier staat feitelijk twee honderd en en half miljoen, uitgeschreven zoals bij ons: 200.500.000.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, vraag het me niet, ik weet het ook niet volgens de regels, ik doe wat ik denk te moeten doen.