Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulp nodig bij manuscript, je wordt betaald

Hallo, ik ben een schrijver van buitenlandse afkomst, mijn uitgever weet dat mijn kennis van de Nederlandse taal beperkt is, Nou ik heb 3 manuscripten geschreven, maar ze zijn niet in perfect Nederlands geschreven. Ik maak fouten, De fouten die in de manuscripten zitten, zijn namelijk: spelfouten, interpunctie fouten, ook ontbreken er mooie woorden, zoals: Vol genegenheid liet hij zijn hand over haar wang glijden. In het laatste geval, schrijf ik gewoon: hij aaide haar gezicht. Een ander voorbeeld van woorden die erin ontbreken: Door de angststraten ren ik. Zulke mooie woorden bevatten de manuscripten vrijwel niet. Je taak is dus deze fouten corrigeren. Wanneer je merkt dat iets te gewoon is geschreven, die je er iets moois van te maken, zoals in een echt boek het geval is, dus mooie woorden gebruiken. Wat krijg je hiervoor? Een deel van het geld. Stel je voor dat mijn uitgever mij 50.000 geeft voor een manuscript, krijg je hier een deel van. Ben je geïnteresseerd? Laat het mij dan aub weten, Je krijgt de manuscripten pas als mijn uitgever besloten heeft ze uit te geven. Ik en de uitgever zijn in gesprekken, ik moet de manuscripten binnenkort opsturen. De afspraak met de uitgever is dat ik de manuscripten mag opsturen ondanks de fouten. Zijn de verhalen mooi, geeft hij ze toch uit.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afspraak met de uitgever is dat ik de manuscripten mag opsturen ondanks de fouten. Zijn de verhalen mooi, geeft hij ze uit.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het laatste geval, schrijf ik gewoon: hij aaide haar gezicht.
Ik zou dit ook schrijven. Ik kan je dus met geen enkel mooier woord van dienst zijn.
Stel je voor dat mijn uitgever mij 50.000 geeft voor een manuscript, krijg je hier een deel van.
Ik probeer mij zoiets voor te stellen. Een uitgever die mij 50.000 Euro, of bedoel je misschien 50.000 Indonesische Rupiah geeft voor een ms. Maar stel je voor dat die lieve uitgever niets geeft. Wat dan?
Un Escritor es una persona que utiliza palabras escritas en varios estilos y técnicas para comunicar ideas.
Heb je al een titel voor je ms? " Beer`s geschoten huid was te koop. "

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Escritor, als een uitgever jouw boeken wil uitgeven ondanks de fouten, zal de uitgever de fouten er wel uithalen. Wat betreft het aaien van een gezicht: zo laten! Iedere uitgever die je zegt daar 'mooiere' woorden voor te gebruiken mag je meteen afserveren. Aaien is een prachtig Nederlands woord. Bedenk aub als je een oproep als deze plaatst dat mensen die je willen helpen onder de voorwaarden die je schetst, waarschijnlijk geen professionals zijn. Een professional wil namelijk meteen worden betaald als hij werk heeft verricht en die gaat niet zitten wachten op een mogelijk mega-contract bij een uitgever. Derde punt: Iemand die jouw manuscript redigeert de helft van de opbrengst bieden, is bij het bedrag dat je noemt absurd. Voor een paar duizend euro kun je je manuscript professioneel laten nakijken. Daar sta je geen verdiensten voor af, je betaalt gewoon rechtstreeks en de kous is af. Ik wens je heel veel succes met je manuscripten.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik denk dat je 50.000 wel op je buik kunt schrijven. Ben het met het voorstel van Anaïd eens.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De € 50.000 die je verwacht te ontvangen maakt, zoals je merkt, dat je aanbod niet erg serieus genomen wordt. In Nederland ontvangen schrijvers niet zulke bedragen, zeker niet vooraf en achteraf ook alleen als het werk een bestseller blijkt te zijn. Je aanbod klinkt dus als heel veel werk, terwijl de kans op betaling van een redelijk bedrag klein is.