Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

psychologie of psychologisch

Vorige week hoorde ik de aankondiging van het programma Lief en leed, die het enige blad: "psychologisch magazine" zou uitgeven. Ik begon ernstig aan mezelf te twijfelen toen ik de aankondiging hoorde en vroeg me af hoe het nou precies heet. Is het een 'psychologisch magazine' of een 'psychologie magazine'? Wat is juist?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Psychologie Magazine is de naam een magazine over psychologie. Verder vind ik het een moeilijk onderscheid, al neig ik naar psychologiemagazine.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is Psychologie Magazine, bij een psychologisch magazine is het magazine psychologisch geworden :P

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo Waus, dát dacht ik nou ook. Ik vroeg me af hoe dat magazine psychologisch zou kunnen zijn. Maar vreemd vind ik het wel als zelfs de aankongigster van een programma op tv, het niet fatsoenlijk weet te verwoorden: het enige psychologische magazine van Nederland. Klinkt toch wel alsof ze min of meer taalproblemen heeft.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klopt niet helemaal omdat je ook psychologische vakliteratuur hebt. Dat zijn wel psychologische magazines, maar niet Psychologie Magazine.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er bestaat toch een blad Psychologie? dat heet dan toch het Psychologie magazine? Of zit ik er nu helemaal naast?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heb je hier wat aan: http://tijdschrift.startpagina.nl/ kijk maar eens onder Health & Wellness. Voor zover ik weet heb je het blad Psychologie Magazine en het (vak)blad Psy(als ik me niet vergis) Het blad 'Psychologie' bestaat volgens mij niet. Voor zover ik weet bestaat er wel het (Engelstalige) blad 'Psychology'.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Psychologie magazine is volgens mij het enige vrij verkrijgbare populair psychologische magazine van Nederland. Maar iedere aftakking binnen de psychologie (Sociale, klinische, mathematische, revalidatie, arbeids en organisatie, etc.) heeft ook zijn eigen vakliteratuur. alleen zul je die niet in de boekhandel aantreffen. Vrijwel iedere academische beroepsgroep heeft dergelijke tijdschriften die niet in de boekhandel verkrijgbaar zijn. (Andere beroepsgroepen misschien ook wel maar dat weet ik niet zeker.)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk gaat dit nu richting off topic al die vakbladen. het ging over die omroepster die ernaast zat met de aankondiging van het programma. ik vind het leuk om allerlei titels van bladen te weten, ik koop het psychologie magazine regelmatig. En idd heeft iedere vakgroep wel vakliteratuur in een periodiek, maar dat was het startpunt van de vraag niet zo zeer. Het blijft nuttige info.