Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Woord van het jaar 2008

Hier: http://www.onzetaal.nl/wvhj2008/index.php kun je stemmen voor de voorselectie welk woord 'het woord van 2008' zal worden. Welk woord moet er volgens jou zeker in? Ik moet zeggen dat ik het een heel verrassend en verfrissend lijstje vond. Een teken dat de taal zich nog steeds in een rap tempo ontwikkelt. Eerlijk gezegd kende ik nog niet alle woorden.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Idd een leuk lijstje en er staan grappige woorden bij. Het is handig dat de uitleg er onderstaat want er staan ook een paar woorden die ik een andere betekenis zou geven.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha een biechtauto.. zeker naar aanleiding van Joran van der Sloot. leuk dit lijstje! enne wiien.. tja die moet gewoon in het woordenboek. Dat is al echt een begrip. Smirten vind ik ook leuk gevonden.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
gastroseksueel man die zijn kookkunst aanwendt om een vrouw te verleiden of te behagen. Hoe heet een vrouw dan? Dat vraag ik me nu even af :? :lol:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik heb voor gastroseksueel gekozen, maar snap inderdaad niet waarom dat alleen voor mannen geldt. Zucht, was mijn vriendin maar gastroseksueel ;) Verder hoorde ik laatst nog wifijunk: iemand die overal waar hij komt kijkt of er (gratis) wifi-signaal is om even snel e-mail te kunnen checken. Verder hebben we hier thuis al enkele verwiindingen gehad. Verwondingen die opgelopen zijn door het te fanatiek gebruik van de Wii :)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, dat zijn ook leuke woorden. Je kunt zelf voorstellen toevoegen, Dries. Ik probeer nog steeds een beeld te krijgen bij swaffelen. Ik vind het een grappig en vriendelijk woord, als klank zal ik maar zeggen, maar eerlijk gezegd verschijnen er nog geen concrete beelden bij. Misschien moeten we Micha eens om uitleg vragen. :D

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen concrete beelden Zjors? hahah Nou dat zal dan aan mij liggen misschien ahah maar ik begrijp wel wat ze bedoelen Enne verwiindingen.. hihhihi die is leuk!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp ook wel wat ze bedoelen, maar ja, ik heb denk ik te weinig praktijkmateriaal om me heen om dat concreet voor me te zien. :confused:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
De activiteit? Of het woord? :) Overigens is de omschrijving van Swaffelen wel een beetje karig. In de uitleg die een keer bij spuiten en slikken is gegeven kwam er nog wel een damesbil/dij voor in de omschrijving.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zit zeg maar zo: soms dan voelt iemand opeens een geodriehoek tegen z'n wang, onder luid geroep "Swaffeluh!".

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: Ja dat zal het zijn. En Dries inderdaad, ik denk dan ook meteen aan een vrouwenbil of dij erbij. Enne swaffelen met geodriehoeken haahah!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zit zeg maar zo: soms dan voelt iemand opeens een geodriehoek tegen z'n wang, onder luid geroep "Swaffeluh!".
Dat noemden ze bij ons vroeger pesten.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"De stemming is helaas gesloten. Dit in verband met een moedwillig door derden veroorzaakte technische storing." :( Ik vind trouwens het woord obamania heel leuk. En obamatitus. (maar die zouden niet in een woordenboek komen, gaat het daarom in deze situatie? )