Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

-e of geen -e bij belangrijkere?

Ik moest laatst een betoog schrijven voor Nederlands, daarbij had ik de volgende zin geschreven: 'Het geld kan dan beter worden besteed aan belangrijkere vakken zoals Engels, Nederlands en wiskunde.'. Maar dit werd fout gerekend en het schijnt dat het 'belangrijker vakken' moet zijn. Ik ben hier nog niet van overtuigd, weten jullie misschien wat de officiële spelling is? Of is het allebei juist? Het geld kan dan beter worden besteed aan belangrijker vakken zoals Engels, Nederlands en wiskunde. Het geld kan dan beter worden besteed aan belangrijkere vakken zoals Engels, Nederlands en wiskunde.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jij geschreven hebt is pertinent correct, dus ga er nog maar even mee terug naar de docent (je mag hem zeggen dat ik dat gezegd heb). Beide mogelijkheden zijn namelijk juist. Ik heb het voor volledigheid ook nog even opgezocht. Onzetaal.nl zegt dat er geen duidelijk gedefineerd onderscheid is en dat de keuze geheel aan de stijl van de schrijver ligt. (http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/het-hach…)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Missen is menselijk ... Ik vind het zonder -e ook wel gemakkelijker lezen, maar met -e is in ieder geval niet fout.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties allemaal! Mijn docent heeft het met de vakgroep besproken en het is uiteindelijk goed gekeurd. Nu heb ik 0.2 punten bij mijn cijfer gekregen. :)