Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Het mooiste nieuwe woord van 2011

Het mooiste nieuwe woord van 2011 is niet alleen zélf mooi, maar heeft ook mooie toepassingen: wildbreien. Ik zag het afgelopen zomer voor het eerst in Staphorst en meende dat het een plaatselijk gebruik was om bomen te voorzien van breisels. Ik heb het niet gefotografeerd; in Staphorst houdt men niet heel erg van alles fotograferen wat daar te zien is. Dus ik heb geen plaatje. Misschien iemand anders?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wildbreien om bomen heen. Ik moest direct denken aan wildplassen. Dat fotografeer je ook niet, vooral in Staphorst niet! Mooi woord? Misschien. Paralellen zijn significant aanwezig. Lijkt me echter meer een doelloze bezigheid van zwartgekapte mensen. Wildplassen is pas echt een mooi woord, een woord wat ook bevrediging geeft. Daar heb je tenminste iets aan. Bobcat.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onze oppergoeroe Dries kan jou daar wel bij helpen Therese, maar of hij ook verstand heeft van breien?? Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Four Seasons, sinds Julia Roberts op de filmset tussen het filmen door begon te breien, was er geen houen meer aan. En dat is toch al 5 jaar geleden. Geen crisis te bekennen toen. Urban knitting is een kunstvorm en geen economische noodkreet.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bij wildbreien dacht ik aan breien in het wild. Ik vond het al vreemd dat wilde beesten opdracht gaven om iets voor ze te breien. Ja, er is veel misgegaan tijdens mijn opvoeding. Ik vind wildplassen toch mooier. Ik dacht meer aan opluchting, Bobcat. Hoe wild kun je trouwens plassen?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat net nog even te kijken naar die Nederlandse site op #5 en de auteur daarvan heeft het over "wild breien". Dat vind ik wel een hele leuke, want ik krijg er een beeld bij van een verwilderd kijkende breister die op de Veluwe een paddestoel aan het breien is...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, die is mooi. Ik had hem al gezien. Nu we het toch over woorden hebben, heb ik de inburgeringscursus maar eens gedaan. Resultaat? Ik ben niet ingeburgerd. Foei tja. Ja, ik heb soms een afwijkende mening. Kan niet.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O jee, Tja. Nu moet je het land uit! Ik ga ook eens kijken bij die cursus, hoewel ik net een paar jaar uitgeburgerd ben...

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, heb net de test gedaan. Ik ben ook niet ingeburgerd, 5,1... Gelukkig voor mij ben ik het land al uit!

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij word dit dan maar het woord voor 2012, had er nog nooit van gehoord. maar stond twee dagen geleden wel verbaasd naar een boom in wollen trui te kijken. Ik vroeg me al af, of de burger tegenwoordig zo bezorgd is dat niet alleen de hond een jasje aan krijgt.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er waren meer woorden van 2011 toch? De Van Dale had tuigdorp, Onze Taal weigerambtenaar en Nederlandse Lexicologie had wildbreien. Ik vind wildbreien zelf verreweg de mooiste en het meest een woord dat misschien over vijf jaar ook nog bestaat. Voor diegenen die eens echt wildgebreide dingen willen zien: Leiden hangt van voor tot achter vol.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook al het afgelopen jaar allerlei berichtgevingen over het wildbreien gezien, maar tot voor kort had ik nog nooit een wildbreisel live gezien. Een paar weken geleden zag ik een boom met een sjaaltje. Ik vind het overigens niet fijn dat allerlei organisaties een 'woord van het jaar' leveren. Ik wist wel dat weigerambtenaar gekozen was, maar van het wildbreien wist ik nog niet.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat alle organisaties het zelf ook niet fijn vinden, maar dat ze allemaal van mening zijn dat die stomme anderen maar eens moesten stoppen met hun verkiezing. :D

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kunnen we hier op SOL geen woord van het forum gaan kiezen? Tja heeft vast een erg leuk voorbeeld. :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben veel te serieus voor dit werk, Suma. :rolleyes: Je hebt gelijk. Ik had een paar, maar besluit ze zelf te houden.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
wildbreien - breide wild - wildgebreid wildbreien - bree wild - wildgebreeën :ninja: :ninja: :ninja:
ongebreideld wild gevreeën :?