Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dialoog in een boek

Hey iedereen, Ik ben momenteel bezig aan mijn eerste boek maar er is iets onduidelijk voor mij. Ik heb ergens in mijn boek een dialoog geschreven maar ik weet niet of het 'liggend streepje' (in onderstaande zin) grammaticaal wel juist is. 'Geen denken aan, ik had het eerst gezien!’ – ‘Stooooooop!’ riep mevrouw Griffith uit volle borst. Graag wat advies van medeschrijvers... Alvast bedankt! Groetjes! FantasyUK

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het streepje staat een beetje raar, vind ik. Ik persoonlijk zou het zo schrijven; 'Geen denken aan, ik had het eerst gezien!' ‘Stooooooop!’ riep mevrouw Griffith uit volle borst. Als een ander personage gaat spreken hoor je volgens mij naar de volgende regel te gaan. Ik kan het fout hebben.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je tip Fantasy'. ;) Ik vind persoonlijk dat het er inderdaad veel beter en logisher uitziet hoe jij het hebt geschreven maar als ik op enter druk dan is de volgende regel bij mij een heel stuk lager. Hoe los ik dit op? Ik werk met microsoft office word 2007. Groetjes! FantasyUK

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
FantasyUK, rechts zie je een mooie zoekbalk. Over dialogen zijn er al veel onderwerpen geschreven. Gelieve eerst de zoekfunctie te gebruiken voor je een nieuw topic aanmaakt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je tip Fantasy'. ;) Ik vind persoonlijk dat het er inderdaad veel beter en logisher uitziet hoe jij het hebt geschreven maar als ik op enter druk dan is de volgende regel bij mij een heel stuk lager. Hoe los ik dit op? Ik werk met microsoft office word 2007.
Ik zelf werk met Word 2010, maar volgens mij werken ze ongeveer het zelfde. Ergens rechtsboven zie 'Stijlen' staan, met daarnaast, onder of boven 'Standaard.' Als het goed is kun je dit vinden in het tabje 'Start'. Verander 'Standaard' in 'Geen afstand' en klaar. Vaak kun je dit soort informatie ook vinden bij de helpdesk van Microsoft Word.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mijre Gidet: Sorry, ik ben net nieuw hier en moet de site nog wat ontdekken. Ik heb echter wel eerst gezocht bij de zoekfuctie maar ik vond niets dat mijn vraag beantwoordde. Groetjes! FantasyUK

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat van die regelafstand ben ik vaak al tegen gekomen... Volgens mij moet je gewoon de regelafstand aanpassen, of klikken op; afstand na alinea verwijderen. Dat staat trouwens bij het dialoogvenster alinea als ik mij niet vergis.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je tip Fantasy'. ;) Ik vind persoonlijk dat het er inderdaad veel beter en logisher uitziet hoe jij het hebt geschreven maar als ik op enter druk dan is de volgende regel bij mij een heel stuk lager. Hoe los ik dit op? Ik werk met microsoft office word 2007.
Ik zelf werk met Word 2010, maar volgens mij werken ze ongeveer het zelfde. Ergens rechtsboven zie 'Stijlen' staan, met daarnaast, onder of boven 'Standaard.' Als het goed is kun je dit vinden in het tabje 'Start'. Verander 'Standaard' in 'Geen afstand' en klaar. Vaak kun je dit soort informatie ook vinden bij de helpdesk van Microsoft Word.
Dankjewel! Je ben een engel! ;) Dat had ik zelf nooit gevonden. Je hebt mijn probleem opgelost, nu kan ik weer rustig verder schrijven zonder rare zinsconstructies. :) Groetjes! FantasyUK

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat van die regelafstand ben ik vaak al tegen gekomen... Volgens mij moet je gewoon de regelafstand aanpassen, of klikken op; afstand na alinea verwijderen. Dat staat trouwens bij het dialoogvenster alinea als ik mij niet vergis.
Dat van die regelafstand had ik zelf ook al geprobeerd maar dat werkte niet echt zoals ik het wou. Maar door de stijlen aan te passen naar 'geen afstand' lukt het prima. ;) Groetjes! FantasyUK

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals je het nu schrijft leest het als "stoop". Zet er accenten op, dus "stòòòp".
Bedankt voor je tip! ;) Groetjes! FantasyUK :)