Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wat is beter

Hoi, Welke zinnen vinden jullie het beste bij elkaar passen? Zodat het een lopend stukje wordt. Ik nam plaats bij het raam/Mijn plaats was bij het raam. Naast mij zat een dikke brede man/De man naast mij was dik en breed.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1-3.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1-3 Waus :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1-3, zondermeer in eerste instantie.. 1 en 3 zijn eigen keuze.. 2 en 4 zijn een soort van gebiedende wijs, alsof je op commando handeld en er niets in te zeggen hebt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oops, klein schrijffoutje....Voordat jullie er over beginnen...Lol

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er de volgende zinnen van gemaakt: Ik stapte de vliegtuig in en nam plaats bij het raam. Naast mij kwam een man zitten. Hij was breed en dik, waardoor hij niet op zijn stoel paste. Bedankt voor jullie reactie's.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En in een vliegtuig heb je meestal geen vrije plaatskeuze. Je moet gaan zitten op de plaats die op je ticket staat aangegeven. Die krijg je toegewezen bij het inchecken (of je doet dat zelf op internet). Alleen als het vliegtuig niet vol is, doet het personeel er (meestal) niet moeilijk over als je op een andere plek gaat zitten dan eigenlijk zou moeten.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als er iemand een idee heeft, hoe ik de zin misschien anders zou kunnen formuleren, dan hoor ik dat graag.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig was er nog een plekje vrij bij het raam. Ik propte mijn tas in het handbagagerek en plofte neer op de lege stoel, waar ik tevreden uit het raampje staarde. Buiten zag ik hoe het lege kofferkarretje wegreed, blijkbaar was alle bagage al ingeladen. Ik verheugde me nu al op het opstijgen, niets mooiers dan straks te kunnen zien hoe de wereld onder me steeds kleiner werd, tot het Hollandse wolkendek het zicht op Madurodam-Schiphol zou ontnemen. Iets stootte me aan en ik schrok op. Een enorm dikke man probeerde zich met zijn vetkwabben in de stoel naast me te wurmen.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Op zijn stoel"? Vind "in zijn stoel" mooier klinken. Ben overigens doorgaans niet zo in voor het bespotten v. zogn. minderheden, of mensen die niet aan de norm voldoen. En was het niet zo dat corpulente mensen voor een plek extra moesten betalen? :eek: ;)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1-3? Ik vind dat deze stemmers het allemaal fout hebben. Het correcte antwoord hangt af van de context. Bijv. [2] is juist indien de MC onderdanig is en/of geen vrije keuze heeft (bijv in de kantine van een inrichting, of een sexslaaf of zo). Ook is plaatsnemen een actie [1]], en [3-4] suggereren beide dat de man er al zat, en dan is [1] zowiezo raar.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een gezellige boel is het hier..zou bijna gaan boeken. Ik zou van de vlucht afzien, moest ik naast een dergelijk dikke man moeten zitten…Vlieg trouwens helemaal niet graag. Ik zou een langer stuk schrijven en dan proberen de hele toestand te omzeilen.