Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Instemmende geluiden verwoorden

Hoi, Ik zoek naar een mooi woord voor een 'instemmend of bevestigend geluid'. Zelf schrijf ik dit wel eens als hmhm. Net zoals je Hmm, als een nadenkend geluid kan beschrijven. Zelf ben ik wel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan, aangezien het niet echt een woord is maar, zoals ik dus al hierboven schreef, een instemmend geluid is. 'Weet jij waar die bal ligt?' 'Hmhm'. En toch ziet dit er niet mooi uit, ik kan alleen geen voorbeelden vinden.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Weet jij waar die bal ligt?' Ze knikte. 'Weet jij waar die bal ligt?' Ze glimlachte. 'Weet jij waar die bal ligt?' ... en dan kom ik even op niets anders dan 'Hmhm.' :D Hmhm heeft nog andere betekenissen, dus uit de context moet wel duidelijk zijn dat het personage het instemmend bedoelt.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
... en dat terwijl zelfs in een face-to-face-gesprek 'Hmm' al voor zoveel verschillende interpretaties vatbaar is. Het heeft mij tenminste heel vaak achtergelaten in twijfel, van 'wat zou ze nou eigenlijk bedoeld hebben?' na een écht gesprek, waarbij je nog lichaamstaal, stembuigingen en nog veel meer handvatten ter beschikking om het te kunnen interpreteren. Wat Waus al zei, dus.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*is het met Saya eens*
Ja, dat zou ik ook hebben geschreven indien het op het moment dat ik mijn posting plaatste al op mijn scherm gestaan had. Het was toch beduidend later dan 07.56uur. Dat gebeurt me vaker. Snapt iemand dat?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of je bent heel lang bezig met typen :D
Dat komt vaak voor bij een toetsenbord in formaat XXXXL, dan liggen de letters zover uit elkaar dat je heen en weer moet rennen. Enfin, dank iedereen voor de reacties, hier heb ik wat aan.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
even een paar uitroepen..ahá...oef...huh?...arg!...Yes..Hé..hehe..ai.. Weet je waar de bal ligt?..uhuh!...mmm...mwua..euh.. éhéh...ik zeg het lekker tog nie Luister naar kinderen en er gaat een wereld aan vreemde geluiden voor je open.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Top, super, gaaf, en nog meer van die nietszeggende woorden maar het zijn geen geluiden. Wat iemand al zei: schouder ophalen, knikken, uoe uitgesproken als ongeveer oehoe, hmm, hummen, ja dat is het. Hij humde met zijn lippen op elkaar?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Euh? Ja ik kom ook op gebaren.Hoe vind je gebaren? Schouders ophalen(zei Suma al) Ogen ten hemel slaan(is beetje overdreven) en nee schudden. Achter een oor krabben. Of...een koeachtig geluid maken met gesloten lippen en één mondhoek opgetrokken? (eerst even uitproberen! Dan lukt het beschrijven beter! :);D

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of...een koeachtig geluid maken met gesloten lippen en één mondhoek opgetrokken? (eerst even uitproberen! Dan lukt het beschrijven beter! :);D
Er zit nu iemand hier mij heel raar aan te kijken thuis :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wahahaha
Gelukkig zat ik net alleen achter de pc anders waren hier ook vreemde vragen, zoals: 'Gaat het wel goed met je?' de lucht ingeslingerd.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Genietend: Mmmm... :p Geirriteerd: Grrrr :mad: Bedenkelijk: hmm :rolleyes: Mediterend: OHM :) deels mee eens: mwa 8) Intemmend: *knikt* :nod: (of: YES ?)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ehm, ik heb het gewoon zo gedaan, bij een van mijn personages: Thomas mompelde iets instemmends. Kan je daar wat mee of wil je echt persé een geluid hebben? :P Misschien kun je er dan 'Hmhm', mompelde ze/hij instemmend van maken