Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Stotteren

Hoe zouden jullie het schrijven als iemand die stottert en iets wilt zeggen? Mijn hoofd is op het moment een beetje leeg van het herschrijven. :confused: :D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Precies, Via. Je moet Harry Potter en de steen der wijzen eens doorkijken, Wolfje. p-profes-sor K-krinkel s-s-s-stottert ook :P

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nee. Zodra een woord gevormd is gaat de stotteraar direct naar het volgende woord.

Mijn tips:
-Luister eens goed naar een stotteraar.
-Ga zelf stotteren en zie waar de tonen blijven hangen. Zoals dit zinnetje. Wedden dat je uitkomt op iets als:
"G-g-g-ga ze-ze-zelf stot-tot-tot-tottteren."
-Wat opvalt is dat een stotteraar vooral aan het begin van een woord stottert en de rest van het woord eruit floept als het ware, bijna nooit heeft een stotteraar problemen met het eind van een woord.
-Misschien is het handig te weten voor je verhaal dat een stotteraar vooral stottert doordat hij/zij snel (bewust of onbewust) probeerd te praten maar dit eigenlijk niet kan.
-Ik heb zelf heel erg gestotterd.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In een geschreven verhaal zou ik het wel beperken anders wordt het onleesbaar. Ik denk dat de zelfde regels gelden als bij dialecten, daar is ook ergens een draadje over. Zeker als die persoon veel aan het woord is gaat het irriteren.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voor de duidelijkheid. Het boekje gaat niet over stotteren. Maar Dobbie het kleine eendje moet een zinnetje stottert zeggen.

Ik was zeker niet duidelijk genoeg. :confused:

Maar toch allemaal bedankt! :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even voor de duidelijkheid. Het boekje gaat niet over stotteren. Maar Dobbie het kleine eendje moet een zinnetje stottert zeggen. Ik was zeker niet duidelijk genoeg. :confused: Maar toch allemaal bedankt! :)
stottert moet zijn stotterend. :D

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Adrie, Je vasthoudende inzet kan ik wel waarderen hoor :thumbsup: Ik bedoelde er niets vervelends mee.