Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verleden en heden?

Ik schrijf een verhaal over een meisje dat verteld wat er gebeurd is, ze zegt het dus in zinnen als: "Kim rende zo snel ze kon de staat uit, en ik stond daar maar te kijken. Moest ik haar stoppen?" Maar bij beschrijvingen van omgeving vraag ik me af of ik dat in tegenwoordige tijd moet schijven. Het klinkt namelijk zo raar: "Drie van de vier muren waren lichtblauw geverfd en op de vensterbank stonden verschillende bloemen in kleurige vazen." Maar zo'n kamer veranderd toch niet ineens? Wat zouden jullie doen?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle beschrijvingen van huizen/ inrichtingen in de de vt schrijven. Maar ik zou de zinnen wel anders formuleren. Je schrijft het verhaal in de derde persoon begrijp ik. Dus dan kan je ook niet als HP terugkijken en dat in tt schrijven. BV, Als ik terugdenk aan......krijg ik nog......., dit kan alleen bij verhaal in ik vorm. xsg

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zou het op vt houden. Je kan het inderdaad anders formuleren: Ik zag het nog voor me: Drie van de vier muren in lichtblauw, en verschillende bloemen in vazen op de vensterbank. Hier heb je de vt/tt kwestie ontweken.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon de vt. Ik schrijf zelf veel in de vt en ik vind die beschrijvende zinnen in de vt ook helemaal niet raar klinken (en ik denk lezers ook niet).

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de vt met flash-backs. Dan is het wat afwisselender en betrek je de lezer sterker bij het verhaal

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles VT, consequent blijven. Wel vraag ik me nu af wat er met die vierde muur is :P