Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoeveel woorden?

Ik ben net met mijn eerste boek begonnen. Ik vraag me dus af: Uit hoeveel woorden bestaat een boek voor jongeren ongeveer? (Je moet denken aan een Carry Slee boek) Ik ben namelijk bang dat het maar een boekje wordt van nog niet eens een cm.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boeken zoals die van Carry Slee zitten denk ik wel op veertig- à vijftigduizend woorden. (Ik heb hier Afblijven, dat telt 160 pagina's van ongeveer 300 woorden per pagina.)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag er denk ik wel iets overheen, maar ik zou de hoofdstukken inderdaad niet te lang maken. Succes!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geef het verhaal de ruimte die het nodig heeft, en ga niet inkorten door het woordenaantal als je ziet dat het beter uitgebreidt kan worden. Succes met schrijven!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pak eens wat boeken uit je kast en tel. Je zult zien dat er grote verschillen zijn. Van 6000 tot 100.000

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het boek van Het Huis Anubis heb ik gebruikt als voorbeeld qua formaat en lengte. het heeft de zelfde formaat, paperback en zit rond 250 pagina's. dit wil ik ook graag en zit dan op zo'n 80.000 woorden. ben inmiddels op de helft dus...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geef het verhaal de ruimte die het nodig heeft, en ga niet inkorten door het woordenaantal als je ziet dat het beter uitgebreidt kan worden. Succes met schrijven!
Mee eens! En natuurlijk ook niet onnodig opvullen met mooie woorden om maar zoveel mogelijk bladzijden te krijgen. :)