Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boeken om schrijftechnieken te verbeteren

Op het gebied van creatief schrijven heb ik de volgende boeken gelezen om mijn schrijftechnieken te verbeteren: Spanning in verhalen heeft Rene Appel geschreven. Hij staat er om bekend een van Nederlands beste thrillerschrijvers te zijn. Dit boek is helder geschreven en er staan veel bruikbare tips in. Aanvallend spel van Thomas Rosenboom. In het begin heel boeiend over strevende personages geschreven later worden er in mijn ogen, vergezochte vergelijkingen gemaakt en er word tot vervelens aan toe veel geschreven over hetzelfde boek. Effectief en creatief schrijven van Job Creyghton. Veel informatie uit kunnen halen. Ingewikkelde termen met meerdere betekenissen zoals stijl en structuur of hoofdgedachte worden erin gebruikt. Beetje lesboek achtig. Wanneer je theoretische kennis makkelijk om kan zetten in de praktijk is dit echt een aanrader. Het geheim van Hollywood van Paul Ruven en Marian Batavier voor schrijvers, acteurs, regisseurs en alle andere filmliefhebbers. Nu vraag ik je om boekentips te geven als het gaat over schrijftechnieken. Het geheim van de schrijver van Renate Dorrestein bijvoorbeeld.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar zijn al verschillende topics over, Poison. Tik eens 'schrijfboeken' in bij 'zoeken'. Welkom trouwens. Dat wist je dus nog niet dat daar al wat over was, maar even zoeken en dan vind je ze.