Flashback/droom
Ja, ben ik weer hoor ;) Allemaal nog bedankt voor het antwoorden op mijn vorige vraag :)
Als jullie een flashback/droom (be)schrijven, in welke tijd doen jullie het dan? In de tegenwoordige tijd omdat hij als het ware droomt dat het op dat moment gebeurt, of verleden tijd omdat het al gebeurt is? Of op een andere manier?
En ik zou het erg aardig vinden als jullie dit stukje zouden willen bekritiseren (goed én slecht, of alleen slecht, maakt niet uit :P) En wat tips zouden willen geven?
Hoeft niet hoor!
“Het is een meisje!” Roept een van de vroedvrouwen verrukt uit als ze het kindje overhandigt aan de trotse vader, die meteen de handen van zijn vrouw en zoontje loslaat om het meisje aan te nemen. “Wat is ze mooi!”Roept een andere vrouw uit. “Hij lijkt op u, heer!” De vader lacht opgewekt en tilt het meisje hoog in de lucht. “Moet je nou eens zien, wat een engeltje!” De andere aanwezige vrouwen in de kamer begeven zich nu ook naar de pasgeborene.
“Vader?” Het kleine jongentje probeert met veel moeite tussen de menigte heen te komen maar word ruw aan de kant geduwd. Dan ziet hij naast hem het bed waar zijn moeder opligt. “Moeder?” Zijn korte armpjes grijpen naar het laken, maar hij bleek te klein om over de rand van het bed heen te kunnen kijken.
De jongen verstevigde zijn grip op het witte laken en zijn ogen werden waterig.
“Moeder?” Wanneer de peuter geen geruststellende hand op zijn kruin voelde zoals hij gewend was, wist hij meteen dat er iets niet klopte. Angstig drukt hij zijn gezicht in het laken, nog steeds ongemerkt door de volwassenen. “Moeder?!”
Liefs!
Hoi Charlot, Ik vind dat je
@ Peamo: "alleen heb je, net
@ Charlot: Mooi stukje. Let
Hallo Charlot, Een leuk
Ik vind het een zielig
Bedankt voor de tips,