Indeling emailroman
Hoi allemaal,
Op zoek naar inspiratie belandde ik op deze site. Om maar direct met de deur in huis te vallen, wil ik graag een vraag plaatsen.
Ik ben bezig om op verzoek van een aantal vriendinnen "ons" verhaal op te schrijven. We kennen elkaar via een internetforum en schrijven al heel lang met elkaar. In de tussentijd is er veel gebeurd en iemand zei voor de grap dat we er wel een boek over konden schrijven. Dat ga ik dus proberen.
Het schrijven "an sich" zal het probleem niet zo zijn, ik zit een beetje met de indeling van het verhaal.
Wat zou leuker zijn om te lezen?
1. Alles in de vorm van postings op het forum
2. Verhalen van de afzonderlijke forumleden (vanuit het perspectief van een verteller die buiten het verhaal staat), afgewisseld met stukken die op het forum zijn geplaatst (als een soort emailwisseling dus).
Uiteraard is het verhaal dat ik ga schrijven wel anders dan de werkelijkheid. Alle namen ga ik veranderen, gebeurtenissen ga ik nog wat mooier maken dan ze al waren en ik ga er nog wel het een en ander bij verzinnen om het wat spannender te maken. Zelf neig ik naar optie 2, maar ik ben bang dat het zo onoverzichtelijk wordt op die manier. Dan weer een verteller, dan weer in de ikvorm als in een dagboek...
Kortom, heeft iemand een idee hierover?
Alvast bedankt!
Gwen
Tja Gwen, dat is lastig. Je
Hoi Gwen Ik zou zeker voor
Ik zou voor optie 2 gaan.
Er is een boek uit bij
Bedankt voor jullie
Het één hoeft het ander