Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Vraag over verhalend schrijven op mijn blog

1 juli 2024 - 12:18

Mijn naam is Anton Doove en ik ben vaste abonnee van Schrijven Magazine. Ook digitaal.
Ik vernam van enkele blogbezoekers dat ik TE opsommend had geschreven i.p.v. verhalend.
Daarna bekeek ik het zelf en het klopte. Dat was een vervelende ervaring.
Toen ik mijn blog begon had ik daar nog geen erg in en wilde graag vast op papier plaatsen wat ik had ervaren. Daarna wilde ik het corrigeren en volgde  bij Marelle Boersma Online een schrijfcursus.
Daarvan ontving ik vorige week een Certificaat over de Blogtopics waarbij de schrijfcoach opmerkte dat ik TE opsommend had geschreven  en dat zag ik zelf ook in. Die schrijfcoach was Machteld  van Zalingen.
Zij adviseerde om verhalend te schrijven wat ik ook probeerde ondanks gemis aan ervaring op dit gebied.
Nu is mijn bedoeling dat ik verder alle andere Blogtopics ook verhalend wil leren schrijven.
Dat had ik nog nooit eerder geleerd. Ik wil dat alsnog leren op mijn "oude dag" van bijna 85 jaar in november.
Ik noem dit gekscherend "Opa's laatste kunstje" maar het houdt mij wel bij de tijd als prima Brain training ter preventie tegen Parkinson.
Welke auteur kan mij leren hoe ik mijn blogtopics alsnog verhalend kan schrijven?
Zo kan mijn blog beter leesbaar, interessanter en begrijpelijker worden voor blogbezoekers.
Mijn blog gaat over de "Levenservaringen van Anna en Anton Doove". Dit wil ik beter leesbaar krijgen.
Ik hoop van Harte dat ik daartoe de nodige info kan ontvangen door ervaren auteurs.
Sommige topics heb ik al geprobeerd meer verhalend te schrijven. Welke auteur kan en wil dit bekijken?

Mail reacties  met kostenvermelding zijn van Harte Welkom bij  Anton Doove.  Hartelijk dank daarvoor.