Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

algemene controle, mag ik dat vragen?

Beste lezers,

Ik ben hier nieuw en heb heel wat vragen. Tsja, ik val maar meteen met alles in huis.

Helaas laat mijn gevoel voor schrijven mij nog wel eens in de steek. Ondertussen heb ik de afgelopen jaren veel geleerd qua schrijven van teksten. En dan gaat het vaak om basale regels, je zult versteld staan. Omdat ik dit mijn hele leven nooit goed, in ieder geval niet volledig goed, heb gedaan, voelt het allemaal nog niet correct. Ik twijfel dan of dit wel in orde is. Bijvoorbeeld het gebruik van al die komma's in een zin. Dat doe ik pas een paar maanden... Mijn kommagebruik is enorm toegenomen.

Is het mogelijk dat ik af en toe een klein stukje tekst plaats waar één persoon feedback op geeft? Op alle taalregels die er in naar voren komen. Denk aan komma gebruik, aanhalingstekens, opsomming, volgorde in een zinsopbouw, accenten, etc. net zoals op school ;-) het kan van alles zijn. Een klein tekstje van bijvoorbeeld 20 regels. Eventueel kan het ook via privé berichten, maar dat is wellicht niet zinvol voor een forum.

Ik denk dat als ik een paar keer wat bevestigd krijg, of juist even gecorrigeerd wordt, dit mij heel snel laat ontwikkelen. Oja, het komt uit mijn 'autobiografie'. klinkt erg serieus, in ieder geval wil ik het goed doen.

Kan ik dat hier vragen?

Aanvulling: mogelijk is dit iets voor het 'proeflezen'. ? ik kwam het net tegen

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Is het mogelijk dat ik af en toe een klein stukje tekst plaats waar één persoon feedback op geeft?

En wat als er twee personen feedback geven?  

Aanvulling: mogelijk is dit iets voor het 'proeflezen'. ? ik kwam het net tegen

 Aanvulling: mogelijk is dit iets voor het proeflezen. Ik kwam het net tegen.

Oja, het komt uit mijn 'autobiografie'. klinkt erg serieus, in ieder geval wil ik het goed doen.

Oja, het komt uit mijn autobiografie. Klinkt erg serieus, in ieder geval wil ik het goed doen. 

Dat doe ik pas een paar maanden...

Dat doe ik pas een paar maanden.

Dat doe ik pas een paar maanden ...