Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gedichten met scènes

Hallo
Superleuk dat dit forum er is. Ik ben nieuw hier, maar blij met jullie. 
Nu, mijn vraag over gedichten schrijven. Gedichten komen op mij vaak over als een soort foto's. Ze beschrijven een stilstaand beeld. Correct me if i'm wrong. 
Maar in mijn schrijven nu experimenteer met scènes. Er gebeuren dingen. Mensen die handelen, of er is bv. een monoloog. Maar er worden ook nog steeds (stilstaande) beelden beschreven. In de praktijk vind ik dat een leuke uitdaging en ook wel pittig soms.
Mijn vraag is: in welke vorm van schrijven zie je dit terug? En heb je nog tips waar dit te vinden? Ik moet even denken aan verzen in het Latijn die ik vroeger op school had. ik moet zeggen dat ik niet per definitie vies ben van religie in schrijven. 

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Jop, ook leuk dat jij er bent! Ik vind je topicvraag een beetje vaag en vind het daarom ook moeilijk om hier een goed antwoord op te geven. Waar ik scènes met handelingen, dialogen en monologen terugzie? In vrijwel alle boeken en films die ik ken.

Plaats eens wat van je werk op proeflezen; dan kan je gerichtere vragen stellen en zul je dus (als het meezit) ook gerichtere antwoorden ontvangen waar je wat mee kan. Succes!