Start » Forum » Het schrijfproces » Stijl en techniek » Enkele vragen voor mensen die dichten

Enkele vragen voor mensen die dichten

Geen reacties
Anahita
Laatst aanwezig: 14 uren 42 min geleden
Sinds: 3 Okt 2019

Enkele vragen voor mensen die dichten

Wie wil met me delen hoe hij of zij tot een gedicht komt? Ik ben vooral geïnteresseerd in het proces daarachter. Mijn inspiratiebron voor een specifiek gedicht of idee identificeren, lukt me wel. Ook weet ik vaak exact welk gevoel ik wil uitdrukken. Maar wat daarna? Hoe begin je er dan aan?

Wat ik soms doe:
-in m'n schrift losse ideeën ivm het startidee opschrijven.
-trachten te associëren, vertrekkende van woorden uit datzelfde schrift.
-mijn gevoel dat ik weer wil geven, verkennen, het uitdiepen.
-een synoniemenwoordenboek raadplegen om op nieuwe woorden te komen.

Maar toch levert dat alles niet steeds resultaat op (of misschien heb ik te weinig geduld?).

Enkele heel specifieke vragen:
-Heb jij nog concrete tips om vanaf een idee tot mooie, originele en bruikbare beelden te komen?
-Hoeveel tijd zit er bij jou tussen vastleggen waarover je wil schrijven en een resultaat dat je bevredigend vindt?
-Maak je iedere dag bewust tijd vrij om te schrijven? Wat doe je dan "als er niets komt"?

Alvast bedankt!

Artwork: Lucy Campbell

Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
  • THEMA Kan schrijven je leven redden?
  • Hoe beschrijf je emoties?
  • Zo vind je een uitgever die bij je past
  • Zo belangrijk zijn de eerste 10 pagina's
  • Schrijftips van Anne-Gine Goemans
  • Schrijftechniek: vertellen en vertonen
  • Taaltips: taal en logica

Dit nummer verschijnt omstreeks 6 december oktober. Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 25 november 16:00 uur, dan krijg je dit nummer thuis!

Introductiekorting!