Hoofdpersoon maakt geen verandering door
In “alle” boeken over schrijven stelt men dat het cruciaal is dat de hoofdpersoon een onomkeerbare verandering doormaakt. Dit zou de drijvende kracht van het boek zijn.
In een serie met dezelfde hoofdpersoon is dat gaandeweg steeds lastiger. Lijkt mij.
Mijn hoofdpersoon wil de onschuld van zijn vriendin bewijzen. Het komt er niet uit als de gebeurtenis die zijn leven definitief wijzigt. Het is meer: zal het hem lukken of niet.
Het grappige is dat zijn sidekick wel een spectaculaire, schokkende verandering beleeft.
Niet echt gepland, het is erin geslopen, langzaam gegroeid.
Zou een uitgever het idee kunnen krijgen: Dat boek is helemaal nada, niks?
Don Leone, Citaat: In
Lid sinds
11 jaar 8 maandenRol
janpmeijers]Don Leone,
Lid sinds
5 jaar 6 maandenRol
Er zijn ook verhalen die
Lid sinds
5 jaar 7 maandenRol
Hoeveel verandert Harry
Lid sinds
8 jaar 10 maandenRol