Start » Forum » Het schrijfproces » Stijl en techniek » krantenartikel schrijven

krantenartikel schrijven

4 reacties [Laatste bericht]
SchrijvenNico
Laatst aanwezig: 4 uren 40 min geleden
Sinds: 20 Aug 2013

krantenartikel schrijven

Ik heb zelf een krantenartikel geschreven, alleen het is niet gezegd dat het overtuigend over komt. Wat zou ik kunnen als voor echtheid in mijn boek op te nemen?

1. Een journalist benaderen?

2. Een tekstschrijver benaderen?

Of....

Reacties

krommenaas
Laatst aanwezig: 2 dagen 7 uren geleden
Sinds: 9 Dec 2014

Als ik je goed begrijp wil je in je roman een ingebeeld krantenartikel opnemen en is de vraag hoe je dat artikel echt kan doen lijken? Ik zou zeggen, neem een echt krantenartikel dat over hetzelfde gaat en vergelijk. Als je echt iemand anders ernaar wil laten kijken: dat kan degene die de redactie van je boek doet er wel bij nemen.

Harryhol
Laatst aanwezig: 22 uren 2 min geleden
Sinds: 26 Jul 2010

Plaats het op proeflezen.

SchrijvenNico
Laatst aanwezig: 4 uren 40 min geleden
Sinds: 20 Aug 2013
Harryhol schreef:

Ja, dat zal ik doen, alleen is niet gezegd dat de reacties geloofwaardig zijn. Niet iedereen heeft verstand van krantenartikelen schrijven.

Harryhol
Laatst aanwezig: 22 uren 2 min geleden
Sinds: 26 Jul 2010
SchrijvenNico schreef:
Harryhol schreef:

Ja, dat zal ik doen, alleen is niet gezegd dat de reacties geloofwaardig zijn. Niet iedereen heeft verstand van krantenartikelen schrijven.

Klopt. Ik ben zelf journalist met meer dan 20 jaar ervaringen heb wellicht nuttige feedback.

Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
MIs het komende nummer van Schrijven Magazine niet!

THEMA: Schrijf die familieroman!

• 9 tips om jouw familieverhaal tot een succes te maken
  • Researchen voor een familieverhaal, hoe doe je dat?
  • 'Het begint met pure fascinatie' - succesvolle non-fictie-schrijvers over hun werkwijze
  • Elke Geurts schreef een roman over haar scheiding
  • Hoe schep je sfeer in verhalen?
  • Schrijf jij de nieuwe Game of thrones?
  • Rosita Steenbeek: 'Tijdens het wandelen vallen dingen op hun plek'
  • Essentieel in het schrijfproces: keuzes maken 
  • Hoe schrijf je een scenario?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 26 november 16:00 u. een abonnement, dan ontvang je dit nummer rond 7 december in je brievenbus!

WORD ABONNEE