Competitie in verhaal beschrijven
Ik heb het verhaal al helemaal in mijn hoofd, Elizabeth komt bij de top 16 terecht in een schaaktoernooi. Alle rondes zijn 1 tegen 1, en de winnaar speelt tegen een winnaar van een andere ronde. Een ronde tegelijk, dus als Elizabeth neit speelt, zit ze op de tribunes, de tactiek van haar potentiële tegenstanders analyseren. Zo door tot er nog maar een enkeling over is, de winnaar. Natuurlijk een rivaal er in, ieder met eigen vrienden die ook mee spelen, en natuurlijk wat uitdagingen. Het verhaal zit in mijn hoofd, maar hoe beschrijf ik het?
Hoe beschrijf ik de wedstrijden die Elizabeth speelt op een manier die het interessant houdt. Ze speelt vier wedstrijden, moeten alle vier interessant zijn of enkel richten op de belangrijke twee? De eerste en de laatste?
En hoe vul ik de ruimtes tussen haar spellen in, de momenten waarop ze kijkt naar de anderen? Alle rondes beschrijven? of alleen die van haar vrienden en rivaal? of alleen de rivaal?
Ik hoop dat iemand mij een aantal aanwijzingen kan geven, zoals je merkt heb ik namelijk best veel vragen, het is voor mij nog allemaal erg nieuw.
Bij voorbaat dank!
Mayarra schreef: Het verhaal
Ik zal kijken of ik ze in de
Ik zou van één persoon
En in het algemeen is het
Miss heeft de hoofdpersoon