POV-personages die elkaar niet ontmoeten
Beste allemaal,
Momenteel werk ik aan een episch fantasyverhaal, verteld door het perspectief van vier à vijf personages. In het eerste boek (van een geplande trilogie) zullen de meeste van deze personages elkaar niet treffen. Mijn vraag: is dat erg? Hebben lezers de verwachting dat dit gedurende het verhaal wel gebeurt en stel ik ze aan het eind dus teleur? Het boek dat ik qua vertelstructuur vaak als voorbeeld gebruik is A Game of Thrones, waarin de POV-personages zo'n beetje over elkaar heen struikelen. Pas in latere boeken van de reeks wordt dat als ik het me goed herinner anders, naarmate de personages meer en meer over Martins enorme wereld verspreid raken.
Iets meer informatie over mijn personages: de meeste zijn wel met een bepaalde familieband met elkaar verbonden. Ze weten dus van elkaars bestaan en ik hint ook zo nu en dan naar toekomstige ontmoetingen. Het formaat van de wereld en de verhaallijn verhinderen echter dat ze elkaar in het eerste boek tegen zullen komen. Ik plan wel dat hun paden elkaar later wel kruisen.
Graag hoor ik wat jullie ideeën hierover zijn.
Lijkt me op zich heel goed
Lijkt me geen probleem. Wat