Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

mogelijke scenario's

Voor een schrijfwedstrijd wil ik een kort verhaal schrijven. Welke voorbeelden zijn hieronder bruikbaar en spannend: 1. Het is midden in de nacht en je rijdt over een lege asfaltweg in de uitgestrekte weilanden. Er verschijnt plots een auto uit de dichte mist die panne heeft. De lekke band moet gerepareerd worden van de bestuurder. 2. In een donkere slaapkamer bevinden zich wat schilderijtjes aan de muur en een lege kast met alleen een pak aan de hanger. Dan verschijnt er een kantoorman die wil slapen. 3. Het is kerstmis en in de dorpskerk heerst stilte vanwege het wachten op de voorgangers van de dienst. De voorste rijen zijn gereserveerd maar gek genoeg nog leeg. Het zijn niet de voorgangers die plaatsnemen, maar een groepje muzikanten die nog steeds niet zijn gearriveerd. In de laatste 5 minuten stappen ze met flinke pas de kerk binnen. 4. Een jongen gaat op bezoek bij een vrouw die het beroep van heks beoefend. Hij wil worden genezen van een kwaal en denkt erna een drankje genezen te worden. In de duistere tent ontdekt hij dat het juiste drankje voor zijn kwaal niet bestaat. 5. In een onderaardse kelder komt een groepje mannen bijelkaar om de maandelijkse vergadering te bespreken. Daarbij is het belangrijk dat er een wereld ontstaat van kaarslichten en schilderijtjes van Jezus kruising.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag SchrijvenNico Ik zou gaan voor mogelijkheid 2. Dat van de donkere slaapkamer en slechts 1 pak in de kast vind ik mysterieus. Kan -in mijn ogen- een spannend verhaal opleveren.