Start » Forum » Het schrijfproces » Stijl en techniek » mogelijke scenario's

mogelijke scenario's

1 reactie [Laatste bericht]
SchrijvenNico
Laatst aanwezig: 8 uren 40 min geleden
Sinds: 20 Aug 2013

mogelijke scenario's

Voor een schrijfwedstrijd wil ik een kort verhaal schrijven. Welke voorbeelden zijn hieronder bruikbaar en spannend:

1. Het is midden in de nacht en je rijdt over een lege asfaltweg in de uitgestrekte weilanden. Er verschijnt plots een auto uit de dichte mist die panne heeft. De lekke band moet gerepareerd worden van de bestuurder.

2. In een donkere slaapkamer bevinden zich wat schilderijtjes aan de muur en een lege kast met alleen een pak aan de hanger. Dan verschijnt er een kantoorman die wil slapen.

3. Het is kerstmis en in de dorpskerk heerst stilte vanwege het wachten op de voorgangers van de dienst. De voorste rijen zijn gereserveerd maar gek genoeg nog leeg. Het zijn niet de voorgangers die plaatsnemen, maar een groepje muzikanten die nog steeds niet zijn gearriveerd. In de laatste 5 minuten stappen ze met flinke pas de kerk binnen.

4. Een jongen gaat op bezoek bij een vrouw die het beroep van heks beoefend. Hij wil worden genezen van een kwaal en denkt erna een drankje genezen te worden. In de duistere tent ontdekt hij dat het juiste drankje voor zijn kwaal niet bestaat.

5. In een onderaardse kelder komt een groepje mannen bijelkaar om de maandelijkse vergadering te bespreken. Daarbij is het belangrijk dat er een wereld ontstaat van kaarslichten en schilderijtjes van Jezus kruising.

Reacties

InSpe
Laatst aanwezig: 6 weken 11 uren geleden
Sinds: 1 Feb 2015

Dag SchrijvenNico

Ik zou gaan voor mogelijkheid 2. Dat van de donkere slaapkamer en slechts 1 pak in de kast vind ik mysterieus. Kan -in mijn ogen- een spannend verhaal opleveren.

Een woordenboek is de enige paats waar succes voor werk komt

Lees Schrijven Magazine
  • Stephen King: schrijfadviezen van de thrillerkoning
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 23 september 16:00 u. een abonnement!

Introductiekorting!
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór maandag 16:00 u.!

Topaanbieding