Start » Forum » Het schrijfproces » Stijl en techniek » dactylische hexameter

dactylische hexameter

2 reacties [Laatste bericht]
Vergilius
Laatst aanwezig: 3 jaren 29 weken geleden
Sinds: 16 Apr 2016

dactylische hexameter

Hi allemaal,

Ik doe binnenkort mee aan een wedstrijd "epos in dactylische hexameter". Er moeten zes dactyli en/of spondeeën in het gedicht voorkomen, het thema krijg ik pas een half uur van tevoren.
Ik heb wel Latijn en Grieks op school gehad en kan wel prima dichten, maar heb geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken. Iemand tips?

Groetjes, een nieuwkomer smile

Reacties

Diana Silver
Laatst aanwezig: 52 min 9 sec geleden
Sinds: 8 Nov 2010

Oefenen? Vraag je buurman en je neef en de kassajufrouw om een willekeurig onderwerp en geef jezelf een half uur denktijd.

Waar waren we gebleven?

Suicune
Laatst aanwezig: 1 jaar 15 weken geleden
Sinds: 24 Okt 2012

Ik denk dat je dit inderdaad moeilijk kunt voorbereiden, behalve oefenen. En zorgen dat je heel goed bekend bent met de hexameter. Dat je het ritme kunt dromen, zeg maar.

Codex Phantasiae: een blog met tips voor fantasyschrijvers! https://codexphantasiae.wordpress.com/

Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
  • THEMA Kan schrijven je leven redden?
  • Hoe beschrijf je emoties?
  • Zo vind je een uitgever die bij je past
  • Zo belangrijk zijn de eerste 10 pagina's
  • Schrijftips van Anne-Gine Goemans
  • Schrijftechniek: vertellen en vertonen
  • Taaltips: taal en logica

Dit nummer verschijnt omstreeks 6 december oktober. Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 25 november 16:00 uur, dan krijg je dit nummer thuis!

Introductiekorting!