Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je hebt je manuscript - wat nu?

Ik heb mijn manuscript dat ik wil uitgeven als E- book. Ik wil ook een dichtbundel uitgeven waar ik ook pentekeningen bij heb gemaakt. Kort samengevat: ik heb de inhoud van mijn boek, maar hoe giet ik het in een e-book? Welk programma helpt om het te schikken, hoe stel ik een cover, een inleiding, voorwoord,...samen? Ik zou zo'n stap voor stap-plan nodig hebben om een goed e-book te maken en ik wil het allemaal zelf doen, want wil niemand betalen voor ik zelf iets heb verdiend.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom neem je niet eens kijkje op de websites van Brave new books of Mijnbestseller?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je al via welke site je dit wil doen. Zowel via Smashwords als Amazon kun je je boek gewoon opmaken in Word. Smashwords heeft een handige handleiding waarin uitgelegd waar je op moet letten bij je opmaak. Beide hebben een online programma. Als je je word bestand upload wordt deze automatisch omgezet in de juiste bestanden. Normaal gesproken staat er bij de site die je wil gebruiken hoe je het beste je bestanden kunt insturen.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf heb ik veel behoefte aan structuur en voorbereiding in zulke gevallen. Ik zou het dus zo aanpakken: - naar andere e books kijken: wat vind ik mooi, wat vind ik niet mooi - (ik zou vooral veel lekkere rondrommeltijd inpikken voor het nadenken over de cover, die dan niet mijn cover maar het visite-e-cradje van mijn book is) - daarna zou ik, gewoon op een papiertje, een schets maken van hoe ik de dingen wil hebben. Hoe zien de eerste pagina's eruit, wat vind ik een mooie lay out of bladspiegel. - dan zou ik kijken: kan dit met de software die ik heb, moet ik me aanpassen of kan ik mijn wens op een andere manier invullen, heb ik hulp nodig of kan ik het zelf. En dan pas doen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
daarna zou ik, gewoon op een papiertje, een schets maken van hoe ik de dingen wil hebben. Hoe zien de eerste pagina's eruit, wat vind ik een mooie lay out of bladspiegel.
Niet om het een of ander maar de lezer kan op zijn ereader zaken als bladspiegel zelf aanpassen. Dat je nadenkt over bepaalde stijlelementen en covers dat is logisch. Maar dingen als typografie, interlinie en marges liggen volgens mij meer bij de voorkeuren van de eigenaar van de ereader. Dus waarom zou je je daarom druk over maken?

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben het met je eens, HHJT. Bladspiegel en paginanummers e.d. zijn niet van belang bij een ebook. Zelfs de lettergrote kan de lezer zelf aanpassen. Niks aan doen dus. De gratis stijlgids die via de site van Smashwords is te downloaden is een goede stap-voor-stap plan om je Word doc zo te krijgen dat je het kan uploaden naar Smashwords voor publicatie. Ik heb gemerkt dat als je deze gids aanhoudt, je zelfs op Bravenewbooks er goed mee uit de voeten kan. Is ook in pdf te verkrijgen. https://www.smashwords.com/books/view/116580 Verder is het correct Djenner, dat je zelf veel gratis kan doen. Maar ik zou persoonlijk toch overwegen een illustrator/ontwerper in de arm te nemen voor de voorkant. Je marketing staat of valt met een fantastische voorkant en hierin investeren is alleen maar slim. Succes! Maria