Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het probleem van het personage

Hoi, ik ben net bezig met een nieuw verhaal, dat betekent dus ook personages creëren dat lukt, tot ik hen een probleem moet geven, wat hun functie is in het verhaal, dan klap ik helemaal dicht. Hebben jullie dat ook En hebben jullie tips voor mij? groetjes!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Hoe heb je die personages gecreëerd? Naam, geslacht en schrijven maar? Het is me wat onduidelijk. Ken je ze goed? Verdiep je in je personage, zorg dat je alles (maar dan ook echt alles) van ze weet. Naam, leeftijd, geslacht, woonsituatie, kledingvoorkeur, goede en slechte eigenschappen, hoe reageert hij/zij op een bepaald voorval, waar heeft hij/zij een hekel aan, wat doet hij het liefst, wat vermijdt hij als het even kan? Maar ook: heeft hij of zij broers en zussen, leven zijn ouders nog, is zijn huis opgeruimd en schoon of juist een chaos, heeft hij veel vrienden of niet... het lijkt misschien helemaal niet relevant voor je verhaal om dit allemaal te weten, het merendeel zul je niet eens beschrijven, maar als je je personage zo goed kent, is het wel makkelijker om hem een probleem te geven. Bijvoorbeeld: hij houdt niet van appeltaart, daar gaat hij echt van over zijn nek. Geef hem een situatie waarin hij appeltaart voorgeschoteld krijgt en hij een erg slechte indruk maakt als hij weigert - zoiets simpels kan al een dilemma zijn. Succes!