Start » Forum » Het schrijfproces » Stijl en techniek » praten en denken

praten en denken

4 reacties [Laatste bericht]
AllieCalhoun
Laatst aanwezig: 2 jaren 51 weken geleden
Sinds: 1 Dec 2013

praten en denken

Ik heb een scene in mijn verhaal waarbij de hoofdpersoon naar iemands verhaal luistert en ondertussen dingen denkt. De zinnen die hardop gezegd worden heb ik tussen aanhalingstekens en de gedachten van mijn hoofdpersoon niet, maar ik vind het onoverzichtelijk lezen.
Heeft iemand een idee hoe ik dat onderscheid duidelijker naar voren kan laten komen?

Reacties

Mirandala
Laatst aanwezig: 5 weken 3 dagen geleden
Sinds: 5 Sep 2012

Hoi,

Daar zijn echt al aardig wat topics over. Je kunt de zoekfunctie gebruiken (rechtsboven. Hier kun je beginnen:
http://www.schrijvenonline.org/search/apachesolr_s...
en vervolgens aansluiten bij het voor jou relevante topic.

Succes!

3390 reacties van dit voormalig actief lid zijn niet bedoeld als content voor de redactie. Volg me via: www.kakelversdichtwerk.nl/ en: lang leve de schrijver! Wij kunnen er wat van.

Via
Laatst aanwezig: 1 jaar 21 weken geleden
Sinds: 12 Jan 2010

Misschien kun je een stukje op proeflezen zetten zodat we je concreet tips kunnen geven.

AllieCalhoun
Laatst aanwezig: 2 jaren 51 weken geleden
Sinds: 1 Dec 2013

Oeps, was ik weer te snel! Bedankt voor de tips, zo kom ik er wel uit denk ik smile

Mirandala
Laatst aanwezig: 5 weken 3 dagen geleden
Sinds: 5 Sep 2012

Die zoekfunctie is echt handig hè smile

3390 reacties van dit voormalig actief lid zijn niet bedoeld als content voor de redactie. Volg me via: www.kakelversdichtwerk.nl/ en: lang leve de schrijver! Wij kunnen er wat van.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Verkoopt jouw boekhandel Schrijven Magazine?

Benieuwd of jouw boekhandel of kiosk Schrijven Magazine verkoopt? Zoek het op in de storelocator.

Zoek een verkooppunt