Start » Forum » Het schrijfproces » Stijl en techniek » Hulp bij informatie zoeken columns

Hulp bij informatie zoeken columns

2 reacties [Laatste bericht]
Blanche
Laatst aanwezig: 5 jaren 11 weken geleden
Sinds: 9 Okt 2013

Hulp bij informatie zoeken columns

Mag ik een vraag stellen? Ik schrijf een profielwerkstuk over columns voor school.
Nu is daar niet veel literatuur over te vinden, dus mijn vraag luidt of iemand nog
een boek weet over columns? Of een andere bron waar je informatie kan vinden over columns?
Alvast bedankt!

P.s.: ik weet niet zo goed onder welk onderwerp deze vraag valt, dus mijn excuses als ik
het bericht in de verkeerde categorie heb ingedeeld.

Reacties

Mirandala
Laatst aanwezig: 2 weken 3 dagen geleden
Sinds: 5 Sep 2012

Hoi Blanche,

Google is je vriend wink
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cursiefje

De column begon ooit als het cursiefje. Dat lijkt me een goede start voor je werkstuk.
Succes!

3390 reacties van dit voormalig actief lid zijn niet bedoeld als content voor de redactie. Volg me via: www.kakelversdichtwerk.nl/ en: lang leve de schrijver! Wij kunnen er wat van.

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 2 dagen 11 uren geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Misschien kun je dit boek lenen in de bieb: http://www.schrijvenonline.org/boek/essays-schrijv...

Jij bent denk ik meer op zoek over het ontstaan en misschien de belangrijkste columnisten? Dat is niet echt iets waar deze site zich op richt. Het gaat hier echt om het HOE.

Scribendi salutem!

Lees Schrijven Magazine
  • Stephen King: schrijfadviezen van de thrillerkoning
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 23 september 16:00 u. een abonnement!

Introductiekorting!
Schrijven Magazine: geen nummer meer missen?

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine! Profiteer van onze superaanbieding!

Profiteer nu!