Cliché
Hoi hoi,
Ik kreeg van de week een stuk tekst terug en daarbij was er een opmerking geplaatst over het volgende:
‘Goedemorgen,’ klonk een zoet stemmetje.
Kate tilde haar hoofd op. Olga keek om het hoekje van de deur. Er stond een verdacht vriendelijk lachje op haar poppengezichtje.
Wat moet je nu weer van me, dacht ze.
Twee jaar geleden was Olga aan het team toegevoegd. Op het eerste gezicht een aardige, intelligente meid, maar na een behoorlijke inwerkperiode bleek ze niet erg productief en zelfstandig.
De opmerking was: pas op voor cliché. Daarmee doelde ze op zoet stemmetje en poppengezichtje.
In dit stukje wil ik aan de lezer over brengen dat Olga overdreven vriendelijk doet omdat ze iets van Kate wil.
Olga heeft een hoog stemmetje en ziet er een beetje uit, tja als een poppetje :) Maar ik denk nu dat het er eigenlijk niet zo toe doet. Ze is niet dusdanig van belang om er een beschrijving aan toe te voegen. Het gaat er meer om dat Kate merkt dat er iets is.
Nu had ik in gedachten om het dan op de volgende manier te doen:
‘Goedemorgen,’ klonk een zoet stemmetje.
Kate tilde haar hoofd op. Olga keek om het hoekje van de deur. Er stond een verdacht lachje op haar gezicht.
Wat moet je nu weer van me, dacht ze.
Twee jaar geleden was Olga aan het team toegevoegd. Op het eerste gezicht een aardige, intelligente meid, maar na een behoorlijke inwerkperiode bleek ze niet erg productief en zelfstandig.
Wat vinden jullie? Is het inderdaad een cliché en is het beter om het achterwege te laten? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Het is tamelijk cliché, maar
Ik had een heel andere
Of je zou het lachje op
@schlimazlnik Ja, dat is een
Thérèse schreef: Of je zou
SabPoo schreef: Hoi hoi, Ik
SchrijvenNico schreef: Zoete
Wat moet je nu weer van me,
Suma schreef: Wat moet je nu
Als ze echt zo is, moet je
Er is niets mis met een
SabPoo