Hoe voorkom ik datadump in dit specifieke geval?
Hallo allemaal,
Op een bepaald punt wil ik graag wat van de geschiedenis van de landen waarin mijn verhaal zich afspeelt vertellen. Alle vier landen zijn namelijk vernoemd naar de Goden die ze geschapen hebben. Daarbij komt een soort van "scheppingsverhaal" kijken, dat ik graag zo natuurlijk mogelijk in het verhaal zou willen verwerken.
Ik wil graag voorkomen dat ik de lezer een soort opstel met deze informatie voorschotel, maar ik wil deze achtergrond in de eerdere hoofdstukken van het verhaal al graag kenbaar maken (en niet doseren over al te veel hoofdstukken).
Op dit moment laat ik de HP dat scheppingsverhaal, dat hij van zijn vader kent, in zijn hoofd nalopen terwijl hij naar huis loopt.
Dat voelt nog wat geforceerd aan, dus misschien zijn er tips/ ideeën waarop ik moet letten als ik deze informatie geef? Of misschien is er een betere manier om deze ontstaansgeschiedenis van de landen te vertellen?
Ik weet dat er al meer over dit soort onderwerpen geschreven is, maar ik heb niet echt veel hulp kunnen vinden op deze specifieke vraag. Mocht er al een onderwerp gestart zijn dat ik in dit geval kan gebruiken, dan wordt een linkje ook gewaardeerd,
Bij voorbaat dank voor jullie tijd!
Ik denk dat je heel goed moet
Bedankt voor de reactie
Dat verhaal kun je altijd nog
Onwetende ziel als ik ben heb
Hay Mathijs. Ik denk dat de
Hallo Kimym, Ik denk ook dat
Weglaten is een heel goede
Hallo Anaïd, Ben het eens met
Ik vind dat, inderdaad. Maar