Eén personage, hoe maak ik het interessant?
Ik krijg als ik schrijf vaak te horen dat ik te beschrijvend schrijf en dat het daarom soms langdradig, gevoelloos en oninteressant is. De stukken met dialogen erin vallen in mijn verhalen altijd beter in de smaak, heb ik gemerkt.
Nu is het "probleem" dat in het verhaal waar ik nu mee bezig ben, de hoofdpersoon vaak alleen is. Ze heeft een groot geheim voor haar omgeving en kan er met niemand over praten. Daarom is ze vaak eenzaam en in gedachten verzonken. Ik doe mijn best om de gedachten dan mooi en interessant op te schrijven zodat het niet saai wordt, maar kreeg nu over een deel van dit verhaal toch weer te horen dat het wél saai is en dat ik zulk soort stukken misschien beter weg kan laten. Maar dat zou niet ten goede komen aan het verhaal, ik kan toch niet ineens haar altijd met anderen laten praten over wat ze voelt in plaats van haar te laten denken? Dat past echt niet in het verhaal en in de situatie. Dat is gewoon niet realistisch, ze kan er écht niet met iemand over praten.
Dus de gedachtes moeten in het verhaal blijven. Maar hoe voorkom ik dan dat het saai wordt? Heeft iemand misschien ervaring met het schrijven van grote stukken waarin maar één persoon voorkomt, en hoe deed je dat dan?
Het zijn niet alleen de
In mijn debuut komt een
Plaats misschien eens zo'n
Welke doelgroep heb je voor
Nee echt volwassen niet, de
Laat haar in een dagboek
Ik had net hetzelfde
MyrShalom schreef: Nee echt
Hekate schreef: MyrShalom
Zoek andere
Ik vind nu op mijn 35ste toch