Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Verledentijd in een verhaal die in tegenwoordigtijd afspeelt

Hallo allemaal, Laatst ben ik bezig met een Fantasywedstrijd. Ik zit een fantasy verhaal te schrijven die in 2020 afspeelt. Mijn vraag is mag ik nou de verhaal zo schrijven alsof 2020 achter ons rug is. Ik schrijf bijv: Duizend ogen keken elkaar aan. Ze konden niets meer zeggen. Is dat goed? Of moet ik: Duizend ogen kijken elkaar aan. Ze kunnen niets meer zeggen. Kan iemand mij helpen?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hangt van je perspectief af. Je kunt prima iemand in de toekomst plaatsen en deze terug laten kijken. Lijkt me dus geen probleem.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag alles, het is JOUW verhaal. Hoe gaat het met je Nederlandse les?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed. Ik ga Loi cursus volgen. Alvast bedankt, Trouwens iemand problemen dat ik niet goed kan praten? Mijn moedertaal is niet nederlands, maar ik kan gewoon geen een taal goed beheersen. Zelfs mijn moedertaal kan ik niet goed schrijven. Dus, zo ben ik EENMAAL.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
niet meteen zo in de aanval summeea, je kunt ook gewoon even uitleggen dat Nederlands niet je eerste taal. Daar zal iedereen begrip voor hebben, niet voor je aanmatigende toon.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantasy en Science Fiction ligt erg dicht bij elkaar. Althans, dat kan het liggen. Naar mijn mening kun je prima de verleden tijd gebruiken voor een verhaal wat zich in de toekomst afspeelt. Je neemt je lezers tenslotte mee naar die tijd, dus is die tijd op dat moment actueel. Schrijf je je verhaal in je moedertaal of in het Nederlands? Zelf schrijf ik ook verhalen in het engels en dat is echt een hele goede leertruc!