Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Moeite met kiezen perspectief

Goedemiddag, Mijn naam is Nadine, ik ben nieuw hier. Een vriendin van mij en ikzelf zijn bezig met het schrijven van een verhaal over onze vriendschap. Nu zijn we op het punt aangekomen dat alle ideeen al zijn gemaakt en dat het tijd wordt om het op papier te zetten. We struikelen over het volgende. Mijn idee is, om het verhaal te schrijven op de volgende manier: Inleiding: een kort stuk over hoe de vriendschap is begonnen, in V.T, 3e persoon. Dan wil ik het verhaal schrijven alsof we tegen elkaar spreken, waarna een van ons de gebeurtenis is de V.T (denk ik) verteld vanuit de ik-persoon. Voorbeeld: 'Nes, weet je nog die keer dat ik je leven redde?' 'Ja, natuurlijk weet ik dat nog. Dat was in 4 mavo, op zeilreis.' Nadine en ik deelde een klein kamertje gevuld met twee stapelbedden, samen met een klasgenootje van ons. Vijf dagen lang, zeilen op het Ijsselmeer. Wat een geweldige week had moeten worden, pakte uit in een groot drama. Mijn vraag is of dit mogelijk is? Wat vinden jullie ervan? Groetjes, Nadine.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nadine, Met perspectief is heel veel mogelijk. Jullie optie kan best, maar om te bepalen of het de leukste is, is het meestal het handigst om een klein proefje van meerdere perspectiefmogelijkheden te maken en dan te kiezen. Als je op perspectief zoekt met de zoekfunctie van het forum, krijg je een heleboel informatie zodat jullie je eerst een beetje kunnen verdiepen in de andere mogelijkheden. Succes, oh en het is trouwens 'vertelt' met een T (in deze vorm).

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nadine, Ik lees vrij vaak op SO, dat mensen vragen of dit kan, en of dat mogelijk is. En altijd denk ik dan, waar hebben we het over. Het geeft op mij de indruk dat mensen zich dus op schrijfgebied onnodig willen conformeren aan anderen. Alsof andere mensen moeten goedkeuren, dat wat ik schrijf wel door de beugel kan, of goed genoeg is. Oo Middag! Je ziet toch dat het kan? Het staat op papier. In mijn optiek zijn dit soort vragen, van kan ik het wel zo en zo doen, een vorm van verminderd zelfvertrouwen ( niet persoonlijk bedoeld ) En ik bedoel als je je op papier niet eens kan laten gaan, dan leg ik vandaag nog mijn pen neer. Of dacht dat je soms dat bijv. J.R.R. Tolkien dacht, hmm ik loop even naar de scharensliep, want die Gollum is zo gewaagd, dat ik even om advies moet vragen. Nou nee! Conclusie: Alles kan in een boek!!!!!!!!!! ( mits het leesbaar is bladiebladiebla )