Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

romantische stukken

beste, ik schrijf een boek, maar ik weet niet goed wat met romantische stukken. ik ben zelf 12 en is ghet dan niet overdreven om er romanitish stukken in te steken? Of is dat juist goed? Steek ik ze rer nu in of niet?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het voor het verhaal belangrijk is dat er een romantisch stuk in zit, dan moet je dat erin 'steken'. Anders niet.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
annepanne, Kan je misschien zeggen wat voor soort verhaal het is :). Je hoeft niet te zeggen waarover het gaat, hoor. Maar iets meer info is beter om de vraag te beantwoorden. ....... Jij schrijft het verhaal, als jij denkt dat er romantiek in moet, moet jij dat zeker erin stoppen. Als je niet echt weet hoe je zoiets moet schrijven raad ik je aan wat romatische boeken te lezen, voor mensen van jou leeftijd..

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, alle steekpartijen terzijde; er zijn boeken genoeg waarbij de deur dichtgaat voor er romantische toestanden plaatsvinden. Lees Rianne Verwoert eens (ligt ook in de bieb), dat is een goed voorbeeld van romantische boeken, met een beetje humor en een beetje glamour waarbij ze nooit verder gaan dan zoenen en je dat ook helemaal niet mist. Dus je mag kiezen; je kunt ze beschrijven, of je laat het aan de fantasie van de lezer over.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leuke van schrijven is dat je zelf mag weten wat je in je verhaal wilt hebben. Dus er hoeft helemaal niks. Als jij niet van romantiek houdt, hoef je dus geen romantische stukken te schrijven. Wat ik zelf doe als ik twijfel: een soort film in mijn hoofd maken van mijn verhaal. Eerst een film met de scène waarover ik twijfel, en dan een film zonder. Als de film eigenlijk net zo leuk is zonder, kan je de scène weglaten. Dan houdt hij het verhaal alleen maar op. Maar als er verder in de film dingen gebeuren die je eigenlijk alleen goed kan begrijpen met de scène, tja: dan moet hij er in. Als je besluit dat er toch romantiek in moet, kun je bedenken hoeveel romantiek je dan leuk/nodig vindt. Voor sommige mensen is verlegen naar elkaar kijken al romantisch, of handen vasthouden, of elkaar stiekem briefjes sturen. :o Andere mensen willen juist dat er flink wordt gezoend :unibrow:. Het is een lang antwoord geworden; ik vind het lastig te antwoorden op zo'n algemene vraag. Als je wat meer vertelt over je verhaal, zijn er vast mensen met goede ideeën. Daarvan zijn er hier namelijk heel veel :nod:

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij dat er een groot verschil is tussen romantiek en erotiek. Bij romantiek wordt zelden weggekeken. Romantiek kan heel belangrijk zijn om de hoofdpersonen te begrijpen. Door romantiek naar voren te brengen in het verhaal, kun je aannemelijk maken dat de held de dame in nood gaat redden: hij is verliefd op haar. Of je kunt geloofwaardig maken dat juffrouw A juffrouw B vermoord: ze is jaloers omdat ze allebei op dezelfde persoon verliefd zijn. Of een gradatie erger: houden van (zie ook crime passionnel). Of misschien wordt je hoofdpersoon wel onzeker omdat hij na de romantische scene niks meer van die ander hoort. Hoe heftiger de romantiek, hoe sterker die gevoelens kunnen zijn. Als je een echtpaar hebt en er zijn geen (licht) romantische scenes in je verhaal, dan kan de lezer zich afvragen of het wel een goed huwelijk is.