Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Wat houdt Stijl en Techniek in?

Beste Mensen. Mijn naam is Anton Doove en vandaag over 1 week hoop ik 71 jaar te worden. Ik ben bezig om het verhaal van mijn vrouw te verbeteren qua schrijfstijl en andere opties. Het verhaal van mijn vrouw heeft de titel" Ervaringen van Anna Doove-Yeo op Singapore". Bij het forum Proeflezen staat een standaard-tekst van nog geen 500 woorden. Wil iemand van jullie daar even naar kijken en mij daarna laten weten of die tekst verbeterd kan worden. Als dat kan met Stijl en Techniek,dan verneem ik graag hoe dat kan voor beginners zoals ik. Kan dat b.v.met alleen oefeningen of dien ik toch een betaalde cursus te volgen? Ik zal (denk ik)alleen met oefeningen in Stijl en Techniek dienen te volstaan.Mits dat niets kost. Om een cursus te financieren zal ik een andere bron dienen te zoeken,die mij daarbij wil helpen. De verhalen van mijn vrouw en mij komen in 1 boek dat weergeeft hoe wij elkaar vonden en ontmoette. Welke reacties kunnen jullie hierover geven? Daarvoor dank en groet ik jullie vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt al heel veel leren van de kritieken die je hier op proeflezen krijgt. Kijk daar eens goed naar, herschrijf je teksten en laat ze nog eens lezen. Haal er uit waar jij het nader bekeken ook mee eens bent en houd de rest als je eigen stijl.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zucht :confused: Het begint nu echt vervelend te worden. Sorry hoor.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anton, je valt in herhaling. Probeer daar op te letten, zoiets wordt snel vervelend (voor de een eerder dan de ander). Het is niet nodig om je steeds opnieuw in elk bericht voor te stellen. Daarvoor heb je je voorsteltopic aangemaakt. Mensen die je niet kennen en meer willen weten kunnen daar kijken. Ook kan je het in je profiel kwijt. Mensen die een stukje willen proeflezen kijken wel in proeflezen, je hoeft ze niet elders nog op dat stukje te wijzen. Als je geen geld hebt voor een cursus zou ik gewoon met de oefeningen beginnen. Therese gaf in je proefleestopic ook al een mooie oefening.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Anton, dit is echt niet de bedoeling. Schrijven Online is geen 24-uurs persoonlijk begeleidingsinstituut. We verwachten zelfstandigheid en eigen initiatief. Je hebt bergen met advies gehad. Ga aan de slag. Schrijf. Herschrijf. Oefen. Niet alle oefeningen hoeven direct nuttig te zijn voor het verhaal. Als je leert schilderen begin je ook niet meteen met de Nachtwacht, dan klieder je eerst een beetje op een papiertje. Je weet wat je moet doen. Meer advies heb je niet nodig. Je hebt vandaag drie topics geopend die alledrie onnodig waren. En zoals hiervoor gezegd: - je hoeft je niet steeds voor te stellen - je moet niet steeds naar je proefleesstuk verwijzen Ga aan de slag en meld je weer als je wat herschreven hebt. Bij voorkeur met specifieke vragen of een herschreven stuk in proeflezen.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Denker. Dan kan ik alleen maar die kritieken met mijn vrouw doornemen,want het zijn haar teksten. Dat was 1 van die kritieken die als tip gaven,dat ik hun vragen beter aan mijn vrouw kan stellen,want het gaat om haar ervaringen,waarop ik niet alle kritieken kan toepassen. Mijn vrouw heeft het immers heel anders ervaren. Als je kijkt naar die tekst,vraag ik mij af welke Stijl en Techniek ik op die tekst kan loslaten. Die kritieken hebben toch niet allemaal te maken met Stijl en Tachniek? Ik zag zonet wel diverse stijlsoorten,waarbij ik om sommige daarvan wel even moest lachen. Helaas kon ik daarbij nog geen Techniek ontdekken. Ik vermoed echter dat het te maken heeft met de verteltrant. Ik weet dat echter niet zeker,dus hierover is nadere uitleg van harte welkom. Daarvoor dank en groet ik je vriendelijk. Anton Doove.