Dilemma betreft tijdsprong in verhaal
Hallo iedereen,
Ten eerste hoop ik dat ik mijn vraag op de juiste plek stel. Ik heb eventjes wat rond gekeken en volgens mij klopt het wel. Als niet. Sorry daarvoor!
Mijn vraag; Op dit moment ben ik bezig met een verhaal (noem het een mix tussen een romantisch verhaal en een chicklit) te schrijven over twee personen die ieder in een ander land wonen (Hello goodbye meets Grenzeloos verliefd).
Dit verhaal schrijf ik in delen.
Deel 1; Hoe het leven van de twee verschillende hoofdpersonen er uit zag voor hun eerste ontmoeting.
Deel 2; De gebeurtenissen van hun ontmoeting en het verloop erna. Plus het afscheid van vrouwelijke hoofdpersoon die weer terug naar eigen land gaat.
Deel 3: ...
En toen zat ik dus vast. Wat ik eigenlijk in mijn hoofd heb is dat ik een tijd tussen de volgende ontmoeting wil laten zitten. Voor beide veranderd namelijk in deel 2 hun leven. Vrouwelijke hoofdpersoon besluit haar baan als baasslaaf (Ook wel PA genoemd) aan de wilgen te hangen, en mannelijk hoofdpersoon kan eindelijk de afkickkliniek verlaten en gaat ergens in de wereld een nieuw leven op bouwen.
Allemaal heel leuk en aardig. Maar nu ik bij deel 3 ben aangekomen zit ik muur en muur vast.
Ik wil een tijdsprong doen, maar wil de flashbacks momenten vermijden. Dat vind ik een beetje een te gecompliseerd gebeuren in dit verhaal, wat ook helemaal niet past.
Ik twijfel of ik een jaar naar voren zal springen en dat je dus de twee personen ieder in hun eigen nieuwe leventje ontmoet, of gewoon twee maanden vooruit waarin te lezen is hoe ieder zijn weg gaat vinden (wat volgens mij een beetje aan de langdradige kant gaat worden)
Hebben jullie een idee of tips hoe ik van dit probleem af kan komen, of indien jullie dit al eens hebben gehad, hoe hebben jullie dit probleem opgelost?
Ik hoop dat iemand mij hulp kan bieden of de inspirerende woorden kan geven zodat ik weer in die schrijfmood kom waar ik zo'n zin in heb.
Alvast bedankt!
Waarom zou je niet ineens een
Hoi Chantal, Ik heb een
Dank jullie wel voor jullie
Chantal, mosterd na de
Ik heb vaak genoeg in een
Dit kan perfect volgens mij